וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף העימות בין רוסיה לבריטניה

14.1.2008 / 12:47

השגריר הבריטי זומן היום למשרד החוץ הרוסי, כדי להסביר מדוע נפתחו שתי נספחויות תרבות, למרות שהקרמלין הורה לסגור אותן

משרד החוץ הרוסי זימן היום (שני) את השגריר הבריטי כדי להסביר מדוע נפתחו שתי נספחויות תרבותיות שנסגרו בהוראת הממשל הרוסי. כך מסרה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. שתי הנספחויות, בסנט פטרסבורג וביקטרינבורג נפתחו היום כרגיל, אחרי חופשת ראש השנה, למרות ההוראה של הקרמלין לסגור אותן בגלל הפרת החוק הבינלאומי והמקומי. רוסיה מאשימה את הנספחויות בעבירות מס וביצירת קשרי מסחר לא חוקיים.

בריטניה טוענת שההוראה לסגור את השלוחות בעצמה אינה חוקית. "הקונסוליה הבריטית ממשיכה לפעול. ההחלטה על הסטטוס שלה תיפול בדרגים הדיפלומטיים", אמרה יילנה צ'סנוקובה, דוברת הנספחות ביקטרינבורג, העיר הגדולה באזור הרי אורל.

הסכסוך הדיפלומטי בין בריטניה לרוסיה התחיל בעקבות רצח אלכסנדר ליטוויננקו, לפני למעלה משנה, על אדמת בריטניה. איש הק.ג.ב לשעבר, שהורעל בחומר רדיואקטיבי, האשים על ערש דווי את ממשל פוטין בכך שהתנקש בחייו. בבריטניה חושדים שאזרח רוסי בשם אנדרי לוגובוי אשם ברצח, אולם רוסיה סירבה להסגיר אותו לידי בריטניה. כתגובה גירשה בריטניה כמה דיפלומטים רוסיים, מעשה שהוביל לגירוש של דיפלומטים בריטיים וככל הנראה גם להתנכלות לנספחויות התרבות הבריטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully