וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון ואובמה ראש בראש

14.1.2008 / 8:13

המועמדים המובילים לראשות הדמוקרטים מורידים את הכפפות, ומגייסים את מרטין לותר קינג להשתלחויות ההדדיות ביניהם

המרוץ לנשיאות בארצות הברית מתחמם, ואפילו שני המועמדים הדיפלומטים המנומסים, ברק אובמה והילרי קלינטון, החלו להתנגח האחד עם השניה.

הראש-בראש הנוכחי החל עם התבטאות של קלינטון בהשתלחות נגד אובמה בראיון לרשת החדשות "פוקס". מדבריה ניתן היה להבין כי לנשיא ארצות הברית בתחילת שנות השישים, לינדון ג'ונסון, היתה תרומה משמעותית יותר בקבלת חוק זכויות האדם מאשר למנהיג מאבק השחורים המפורסם, מרטין לותר קינג.

אובמה, שרוצה להגיע ולהיות הנשיא השחור הראשון של ארצות הברית, ניצל את ההזדמנות מיד. "זה מגוחך", אמר, וטען שקלינטון העליבה "כמה מהאמריקאים", המרגישים שהיא הקטינה את חלקו של קינג בקידום זכויות האדם. קלינטון לא נשארה חייבת, והאשימה את אובמה כי הוא מעוות את דבריה למען הרווח הפוליטי.

קלינטון ואובמה הם המועמדים המובילים המתחרים על ראשות המפלגה הדמוקרטית, ומכיוון שלפי כל ההערכות כל אחד מהם יצליח לנצח כל אחד מהמועמדים הרפובליקנים בבחירות הצפויות ב-4 בנובמבר השנה, המירוץ לראשות המפלגה הפך דומה למירוץ לנשיאות עצמו. המלחמה בעירק ירדה מהעמודים הראשונים של העיתונים, וכך המועמדים החלו להביע את דעתם לגבי כלכלה – ולגבי המועמד היריב.

"ד"ר קינג לא רק נאם", אמרה קלינטון אתמול, בתגובה להשתלחות של אובמה. "הוא צעד, הוא ארגן, הוא מחה והוא נלחם למען בחירת מנהיגים פוליטיים, כולל הנשיא לינדון ג'ונסון, מכיוון שהוא רצה מישהו בבית הלבן שיפעל למען מה שהוא הקדיש לו את חייו. הקמפיין של אובמה מעוות את זה בכוונה תחילה".

אובמה אמר בתגובה שהוא לא הגיב על ההתבטאות המקורית של קלינטון, אבל שהיא העליבה כמה אמריקאים. "היא חופשייה להסביר את דבריה", אמר, והוסיף כי הרמיזה כאילו הוא ואנשיו הקטינו את המקום של קינג בהשגת זכויות האדם לשחורים בארצות הברית היא "מגוחכת".

מועמד נוסף לראשות הדמוקרטים, ג'ון אדוארדס, החליט גם הוא להצטרף לחגיגה, והשתלח גם הוא בקלינטון. "אני חייב לציין שהטריד אותי לשמוע את האמירה, כאילו השינוי האמיתי הגיע לא בזכות מרטין לותר קינג אלא בזכות הפוליטיקאים בוושינגטון. אני לחלוטין לא מסכים עם זה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully