וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: יש לנו שנה להגיע להסכם עם הרשות

ספי קרופסקי

13.1.2008 / 22:20

נשיא המדינה אמר כי "צריך לנהל מו"מ גלוי וחסוי במישרין ובעקיפין עם הפלסטינים". לדבריו, "נגמר הויכוח האידיאולוגי עם הימין"

"יש לנו שנה להגיע להסכם וזה זמן קצר מאוד. אי אפשר לבלות את השנה, צריך לנהל מו"מ גלוי וחסוי במישרין ובעקיפין, אסור להפסיק את זה לרגע". כך אמר הערב (ראשון) הנשיא שמעון פרס בכנס "הסכם תוך שנה" של ארגון יוזמת ז'נבה.

הנשיא חשף בדבריו כי "הנשיא בוש דיבר איתנו במהלך ביקורו בארץ, ואמר ביושר 'אני הידיד הכי טוב שלכם, אבל באתי להגיד לכם שאין הרבה זמן ואם אתם רוצים רק לדבר, לא ייצא מזה כלום. אם אתם רוצים לזוז, צריך להתחיל לזוז כי הקדנציה שלי נגמרת עוד מעט".

לדבריו של הנשיא, "נגמרו הוויכוחים האידיאולוגים ברגע שהצד הימני הסכים לפתרון שתי מדינות וגם בגודל השטח אין הרבה הבדל. השאלה היא, אם כך, למה לא מגיעים לשלום".

קודם לכן דיבר בכנס הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק. "אין למדינת ישראל מועצה לביטחון לאומי , ואין מי שיאזן את מערכת הביטחון", אמר מי שהיה אמור לעמוד בראש ועדת הבדיקה לכשלי מלחמת לבנון השנייה. לדבריו, "רבין, פרס ושרון פתרו את הבעיה בצורה מאוד פשוטה, הם לקחו על עצמם את התפקיד הביטחוני".
"ראשי ממשלה היום, כמו אולמרט וביבי, לא יכולים לאפשר לעצמם את הלוקסוס הזה. יש מתח ברור בין שר הביטחון וראש הממשלה", אמר ליפקין שחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully