וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לקיפוח בתי הדין הדרוזיים והשרעיים

נתיב נחמני

13.1.2008 / 17:58

תנאי העסקת מנהלי בתי הדין יושוו לאלו של עמיתיהם בבתי הדין הרבניים. מנהל בתי הדין השרעיים: זה צעד נוסף בדרך לשיוויון

לאחר 60 שנות קיפוח, כנסת ישראל מתקנת עוולה ומשווה את מעמדם של מנהלי בתי הדין הדרוזים והשרעיים לאלו של עמיתיהם בבתי הדין הרבניים. לבתי הדין הדתיים מספר ערכאות, כמו אלו האזרחיים, ועד היום רק מנהל בתי המשפט ומנהל בתי הדין הרבניים זכו לתנאי עבודה שווים לאלו של שופט בערכאה גבוהה בבית דינם. "עד היום חשנו אי נוחות על כך שהתנאים שלנו שונים מאלו של מנהלי בתי הדין הרבניים", אמר לוואלה! חדשות עו"ד איאד זחלאקה, מנהל בתי הדין השרעיים, "היום אנחנו שמחים על ההחלטה ורואים בה הישג".

בתי הדין השרעיים קיימים בארץ מאז האימפריה העותמאנית. עם הקמת המדינה הם היו תחת אחריות משרד הדתות וב-2001 עברו לאחריות משרד המשפטים ובסמכותם לדון בענייני דת, נישואין, מעמד אישי ועוד. בעקבות בקשת משרד המשפטים חוקקה הכנסת לאחרונה את חוק בתי הדין הדתיים. בחוק נקבע כי הכנסת רשאית להסמיך את ועדת הכספים לקבוע את תנאי העסקתם של מנהלי בתי הדין הדרוזים והשרעיים ובכך הפסיקה את ההפליה שהייתה נהוגה עד היום בתחום. "ההחלטה מקדמת אותנו בעוד צעד לשיוויון בין היהודים לערבים במדינה ומחזקת את סמכות בתי הדין", הוסיף זחלאקה.

במשרד המשפטים אמרו כי צעד זה מהווה מסר חשוב של שוויון בין מערכות השיפוט השונות. והעריכו כי ההחלטה זו מחזקת את מעמדם של מנהלי בתי הדין ותאפשר להם לתת שירות יעיל וטוב יותר לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully