וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החינוך הגרועה ביותר

רועי כ"ץ

13.1.2008 / 18:13

אחרי שהיתה שקועה עד צוואר בשביתת המורים, נעלמה יולי תמיר מהמשבר באוניברסיטאות. רועי כ"ץ על עוד מינוי כושל של אולמרט

לא ידוע לי עד כמה מיומנת ומוצלחת היתה יולי תמיר כמרצה בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב, אבל בימים אלו יכולה שרת החינוך לצרף גם לימודי קוסמות לקורות החיים שלה. תמיר הצליחה להעלים עצמה ממשבר המרצים באוניברסיטאות ולייצר מצג שווא לפיו שרת החינוך כלל אינה חלק מאחד מהמשברים החמורים בתולדות ההשכלה הגבוהה.

בניגוד לשביתת המורים בבתי הספר העל יסודיים, בה היתה שקועה תמיר עד צוואר, בשביתה בקמפוסים משמשת שרת החינוך כצופה בלבד, תוך שהיא מעניקה לשר האוצר את הזכות המפוקפקת להיפגע מהרפש אותו משליכים המרצים כלפי הממשלה, בצדק או שלא בצדק.

כהונתה רוויית השביתות של תמיר מכריעה את הוויכוח על מינוי אנשי מקצוע לשרי ממשלה. שרת החינוך יודעת ללא ספק דבר או שניים על חינוך בכלל וחינוך גבוה בפרט אבל לצער כולנו יודעת מעט מדי על ניהול. בסופו של יום, שרי ממשלה צריכים להגדיר יעדים ומטרות ולגייס את המשאבים להשגת מטרות אלו.

תמיר מקבלת ציון נכשל מהדהד בניהול משברים. פחות משנתיים בתפקיד וכבר ניתן לתאר את ימיה במשרד כסוערים בעשרות השנים האחרונות. משרד החינוך בתקופת תמיר מתאפיין באי שקט, שביתות אין סוף והישגים ירודים של תלמידי ישראל. למען ההגינות חייבים לציין כי הישגי התלמידים בתקופת תמיר אינם משקפים דווקא את הקדנציה שלה ולמעשה מעידים יותר על תפקוד קודמיה בתפקיד. אך אפשר לקבוע במידה רבה של ודאות כי תוצאות שביתות המורים ודאי לא ישפרו בעתיד את הציונים של תלמידי בתי הספר במבחנים השוואתיים.

געגועים לזבולון המר

תמיר ממשיכה להודות בראיונות בתקשורת כי היא זוכה לאמון וגיבוי מלא של אולמרט ובכך רק מחמירה את מצבה. אם שרת חינוך שזוכה לגיבוי של ראש ממשלה אינה מצליחה לנהל ביעילות ובשקט תעשייתי את משרדה, אין כל סיבה להימנע מלקבוע כי נכשלה בתפקידה. מצבה של מערכת החינוך קשה כל כך שאסור לאפשר למנהלת כושלת כתמיר להמשיך בתפקידה אף יום אחד נוסף.

תלמידי ישראל אינם יכולים להרשות לעצמם שרה שאינה מצליחה להעניק להם שגרת לימודים תקינה. עוד לא הגענו לשלב בו יש למישהו סיבה להתגעגע ללימור לבנת, אבל געגועים לזבולון המר ז"ל ולזבולון אורלב יבדל"א מתחילים לזחול ללבם של אלו החרדים לעתיד החינוך בישראל.

כשלון המלחמה בלבנון צבע את כהונת ממשלת אולמרט כממשלה כושלת בכל הקשור לתחום הצבאי מדיני. כבודה של ועדת וינוגרד במקומה, אך סוגיות חינוך חשובות לא פחות. לאחר שטעה מרה במינוי עמיר פרץ לתפקיד שר הביטחון, מתברר כי אולמרט שגה גם במינויה של תמיר לשרת החינוך. שרי ביטחון התחלפו, כך גם שרי פנים ואוצר, אך במשרד החינוך נרשמת יציבות, רק על כיסא השרה כמובן. לא ברור מדוע וכיצד זוכה תמיר לחסינות גורפת כל כך בתוך הממשלה ובדעת הקהל. קוסמת כבר אמרנו?

  • עוד באותו נושא:
  • יולי תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully