וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: קלינטון ואובמה ינצחו כל רפובליקני

שי אילן

13.1.2008 / 17:56

ג'ון מק'קיין הוא כעת המועמד המוביל בין הרפובליקאים. מיט רומני מעורר את ההתנגדות הרבה ביותר ואובמה את הקטנה ביותר

על פי סקר שפרסמה אמש (שבת) רשת CNN, אם הבחירות לנשיאות בארה"ב היו נערכות היום, הילרי קלינטון או ברק אובמה היו מנצחים כל אחד מהמתחרים הרפובליקנים. על פי אותו סקר, המתמודד הרפובליקני המועדף כיום על הציבור הוא ג'ון מק'קיין. תמונה זו שונה בתכלית מזו שהוצגה בסקרים בחודשים שחלפו מאז תחילת המרוץ, כאשר מק'קיין נחשב למי שהקמפיין שלו נכשל, וג'וליאני נראה צמוד בסקרים להילרי קלינטון.

בהתמודדות מול ג'ון מק'קיין, הילרי קלינטון זוכה ל-50 אחוז מהקולות, מול 48 אחוז של מק'קיין. התוצאה של אובמה מול מק'קיין דומה מאוד, 49 מול 48. לעומת זאת, מול האקבי, המועמד המפתיע עד הזמן האחרון, ההפרש גדול בהרבה. הילרי קלינטון מנצחת את האקבי ב-56 מול 42 אחוזים. אובמה מנצח את האקבי עם 58 אחוזים מול 39 אחוזים להאקבי.

המועמד שמעורר את ההתנגדות הרבה ביותר אצל הבוחרים האמריקאים הוא מיט רומני. 62 אחוז מהמשתתפים בסקר אמרו שהם בטוחים שיצביעו נגדו, אם יהיה מועמד.

55 אחוז אומרים שבלי ספק יצביעו נגד ג'וליאני, 52 אחוז נגד האקבי, 43 אחוז נגד קלינטון ומק'קיין והנתון המפתיע: המועמד שמעורר את ההתנגדות הקטנה ביותר הוא ברק אובמה, עם 38 אחוזים בלבד. נראה גם שלהילרי קלינטון את בסיס התמיכה האיתן ביותר: 37 אחוז בטוחים שיצביע למענה אם תהיה המועמדת. 30 בטוחים שיצביעו למען אובמה, 22 בטוחים שיצביעו למק'קיין וכל השאר משתרכים מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully