וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תתרגם לערבית את האתרים הרשמיים

יואב שטרן

13.1.2008 / 16:21

משרד האוצר הודיע כי יפרסם מכרז במהלך הרבעון הנוכחי לשכירת צוות של 5-10 מתרגמים לצורך ביצוע הפרוייקט

הממשלה מתכוונת לשכור את שירותיו של צוות מתרגמים שיתרגמו את אתרי האינטרנט הרשמיים לשפה הערבית. במהלך הרבעון הנוכחי של שנת 2008 יפורסם מכרז לבחירת 5-10 מתרגמים לערבית על ידי משרד האוצר, אשר יעסקו בעיקר בתרגום ובבנייה של טפסים מקוונים ושל אתר התשלומים הממשלתי. כיום רק מעט יותר מ-1% מכלל דפי המידע הממשלתיים באינטרנט מופיע בערבית 110 (מתוך 8,258).

ארגון "מוסאווא" ו"המרכז לפלורליזם יהודי" דרשו לפני כחודש ממנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור וממשרד האוצר לתרגם את כלל החומר המצוי בפורטל הממשלה לערבית. שני הגופים טענו כי הציבור הערבי מופלה לרעה בשירותים שהוא מקבל באמצעות האינטרנט, בשל העובדה שרוב מכריע של המידע והשירות באתרים ניתן בעברית.

מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב הודיע במכתב ששלח בתגובה לפניית ארגון מוסאווא כי משרדו רואה "חשיבות עליונה" בשיפור השירות לכלל האזרחים, ובמיוחד לאזרחים הערבים. במכתבו מסוף דצמבר האחרון נכתב כי למערך "ממשל זמין", אשר מפעיל את אתרי האינטרנט הממשלתיים, יש תוכנית עבודה לנושא זה. "נקודת המוצא היא שיש לאפשר לאזרחים הערבים במדינה גישה רחבה וקלה לאתרי הממשלה באינטרנט, בשפת האם שלהם", הוא כתב.

"אפשר לצפות שבמאה ה-21 ישכילו הרשויות להעניק שירות בסיסי"

לפי נתונים של פורטל השירותים והמידע הממשלתי, www.gov.il, בשנת 2007 ביקרו באתר 6.4 מליון מבקרים, אשר שילמו אגרות ומסים בהיקף של יותר מ-5 מיליארד ש"ח. בפורטל יש מידע על מכרזים ממשלתיים, משרות פנויות בשירות המדינה ושירות תשלומים. בנוסף, בשנה שעברה נוספו לו מדריך להוצאת רשיון נהיגה ומדריך ממשלתי לפניות הציבור. עו"ד ראג'יה אבו עקל, יועצת משפטית במרכז מוסאווא ציינה כי "מעמדה של השפה הערבית קבוע בחוק ומחייב את הרשות להוציא פרסומים רשמיים גם בשפה הערבית". היא הוסיפה כי "אי נגישות למידע עקב אי הבנת השפה מונע מהאזרח הערבי לממש את זכותו לשפה ולנגישות לשונית ואת אפשרותו לבחון את התנהלותם של משרדי הממשלה השונים".

עו"ד עינת הורביץ, מנהלת המחלקה המשפטית במרכז לפלורליזם יהודי, כתבה בתגובה: "אפשר לצפות שבמאה ה-21 ובשנתה השישים של מדינת ישראל ישכילו הרשויות להעניק שירותי מידע בכלל ושירותים מתקדמים באינטרנט באופן שוויוני ונגיש לאוכלוסייה הערבית שמהווה חלק נכבד מכלל האוכלוסייה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully