וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל ברנבוים קיבל אזרחות פלסטינית

ניר יהב

13.1.2008 / 16:05

הפסנתרן הישראלי הנודע מסר כי הוא חש כבוד לקבל אזרחות פלסטינית. סיעת ש"ס: אין הבדל בין ברנבוים לעזמי בשארה

הפסנתרן והמנצח הישראלי הנודע, דניאל ברנבוים, קיבל אזרחות פלסטינית ואמר כי הוא מאמין שמעמדו החדש עשוי לשמש דוגמא לשלום בין שני העמים. "זהו כבוד גדול לקבל אזרחות פלסטינית", אמר אמש (שבת) ברנבוים בתום קונצרט שערך ברמאללה.

ברנבוים עסק במשך שנים ארוכות בקידום פרוייקטים בין מוזיקאים צעירים ישראלים ופלסטינים. "קיבלתי את האזרחות גם משום שאני סבור כי הגורל של העם הפלסטיני קשור קשר בל יינתק לגורל העם הישראלי. זכינו – או שלא – לחיות זה עם זה. אני מעדיף את המילה 'זכינו'. העובדה שאזרח ישראלי יכול לזכות באזרחות פלסטינית מהווה סימן שהדבר אפשרי".

שר ההסברה לשעבר, מוסטפא ברגותי, אשר סייע בארגון הקונצרט ברמאללה, אמר כי הענקת האזרחות לברנבוים אושרה על ידי הממשלה הקודמת שבה היה חבר. "האזרחות הונפקה לפני שישה שבועות", הוסיף.

ברנבוים, 65, נחשב לדמות שנויה במחלוקת בישראל, הן משום שהוא נוהג לנגן יצירות של מלחינים גרמנים שנויים במחלוקת כגון ריכארד ואגנר, והן משום שהוא דואג להביע בפומבי ביקורת חריפה על מדיניות הכיבוש הישראלית. בתגובה לשאלה בנוגע לביקורו של בוש אמר ברנבוים: "זה יהיה נוראי אם עכשיו, הציפיות לא תמומשנה. אנו רק נשקע לדיכאון עוד יותר גדול". לדבריו, "כעת אפילו אנשים שאינם ממש אינטלגנטים אומרים שהכיבוש חייב להיפסק".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יעקב מרגי גינה את ברנבוים על כך שקיבל דרכון פלסטיני. לדבריו, "בושה למדינת ישראל שאדם כמו ברנבוים נושא אזרחות ישראל". עוד הוסיף מרגי כי "אני לא מוצלח להבין מה ההבדל בין ברנבוים לעזמי בשארה. מי ערב לנו שאדם הרואה כבוד בקבלת נתינות אויב לא יעביר מידע לאויב?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully