וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תספק את המידע החסר על הגרעין

13.1.2008 / 16:14

מוחמד אל ברדעי, יו"ר סבא"א שב מביקור בן יומיים באירן, שהסכימה למסור לו את המידע הסודי על תכנית העבר בתוך חודש

ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, מוחמד אל ברדאעי אמר שאירן הסכימה להעביר את כל המידע החסר על תכנית הגרעין שלה בתוך חודש. בכלל זה, תעביר אירן מידע על תוכניות סודיות מהעבר. אל ברדעי פרסם את הדברים זמן קצר אחרי שחזר מביקור באירן, בו נפגש עם אישים בכירים. עוד אמר אל ברדאעי שהוא קיבל מידע על עבודות הפיתוח של צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום. מדובר בצנטריפוגות המסוגלות להעשיר אורניום בקצב מהיר הרבה יותר מהדגמים הישנים.

אל ברדעי שהה יומיים באירן, בניסיון לשכנע אותה לשתף פעולה עם החקירה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. באוגוסט הודיעה אירן שהיא מוכנה למסור פרטים על תכנית העבר שלה, אך היעד שקבעה סבא"א, עד סוף 2007, חלף בלי שהפרטים יועברו. היו"ר אמר גם שהוא הפעיל על אירן לחץ לאפשר לסוכנות להרחיב את פעולות הפיקוח ולנקוט צעדים נוספים שיוכיחו שתכנית הגרעין שלה נועדה לצרכי שלום.

אירן דורשת מארה"ב התנצלות

בתוך כך מחריף העימות בין ארצות הברית לאירן בעקבות התקרית בין ספינות אירניות לאמריקאיות בשבוע שעבר. אירן האשימה את ארצות הברית במדיניות "הרפתקנית" במזרח התיכון. היא גם דרשה מארצות הברית התנצלות בשם האזור כולו על כך שלטענת אירן, פיברקה את התקרית במיצר הורמוז.

ג'ורג' בוש, המבקר היום (ראשון) באיחוד האמירויות אמר שאירן מאיימת על שלום האזור כולו וקרא למדינות ערב להתאחד נגדה. לדבריו, אירן היא התומכת הגדולה ביותר בעולם בטרור ויש לפעול נגדה לפני שיהיה מאוחר מדי. בוש אמר לעם האירני שהוא ראוי לממשלה דמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully