וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה בבג"ץ: להעלות את בני הפלשמורה

פנחס וולף

13.1.2008 / 15:07

בני העדה האתיופית, שקרוביהם נותרו באתיופיה, עתרו נגד המדינה, שטוענת כי סיימה לבדוק את הזכאים לעלות לארץ

ויכוח חריף בין העדה האתיופית למדינה: היום התקיים בבג"ץ דיון בעתירת בני העדה להעלות את שארית קרוביהם, שנותרו באתיופיה. בעוד המדינה טוענת כי כמעט כל האנשים הכלולים בהחלטת הממשלה להעלאת בני הפלשמורה ארצה עברו בדיקת זכאות, התובעים דורשים לשלוח שוב לאתיופיה את פקיד משרד הפנים, שהושב לארץ בדצמבר, ולהמשיך בהעלאת שבט בני הפלשמורה. בג"ץ קבע היום (ראשון) כי על המדינה להמציא את כל החלטות הממשלה בנושא לבית המשפט.

במהלך הדיון הציעה ראש הרכב השופטים איילה פרוקצ'יה פרשנות מרחיבה להחלטת הממשלה. ב-2004 הממשלה החליטה על בדיקת זכאות של מעט יותר מ-17 אלף בני הפלשמורה לעלות ארצה. השופטת ביקשה לבחון זכאותם של אתיופים נוספים כך שבסופו של דבר יגיעו למספר שהממשלה קבעה.

עם זאת, בעייתם של 651 איש מבני הפלשמורה עשויה להיפתר בקרוב. המדינה הודיעה לבג"ץ שבתוך שבוע היא יכולה לספק רשימה שמית של האנשים שלא התייצבו לבדיקות הזכאות הקודמות. זאת, על מנת שהתביעה תוכל לדאוג להגעתם לבדיקת זכאות נוספת בתוך חודשיים. מועד להחלטת בית המשפט טרם נקבע.

בסיום הדיון אמר עו"ד עומרי קאופמן, המייצג את התובעים, כי הדרך היחידה בה הם מצליחים להעביר למדינה מסמכים היא באמצעות בקשות לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully