וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיסקין, האם ילד בן 5 הוא גם מחבל?"

13.1.2008 / 14:16

כך אמרו ב"בצלם" בתגובה לדברי ראש השב"כ לפיהם בשנתיים האחרונות נהרגו כאלף מחבלים: "הוא מגדיר כמחבל כל פלסטיני שנהרג"

"האם גם מריה עוכל בת ה-5 היא מחבלת?", כך שואל ארגון זכויות האדם "בצלם" את ראש השב"כ יובל דיסקין בתגובה לדבריו, לפיהם במהלך השנתיים האחרונות הרגה ישראל 1,000 מחבלים בעזה. "נראה שראש השב"כ מגדיר כמחבל כל פלסטיני שישראל הורגת בשטחים. זאת משום שמספרם הכולל של פלסטינים שהרגו כוחות הביטחון הישראליים בעזה בשנים 2006-2007 הוא 816. מתוכם 152 היו קטינים, ו-48 היו מתחת גיל 14", נמסר.

"האם יובל דיסקין מכליל ברשימת המחבלים גם את איה אל-אסטל בת ה-8, מוהנד אמן בן ה-6, יחיה אבו סלמיה בן ה-9 ואחיו נסראללה בן ה-5?", תוהים ב"בצלם". "האם רשימת המחבלים כוללת גם את מייסא, מראם, סעד ומחמוד אל-עת'אמנה, בני תשעה חודשים עד 10? ומה לגבי הדיל ריבן בת ה-7 ומחמוד וסארה אבו ר'זאל בני ה-8? האם גם אותם מחשיב דיסקין כמחבלים שדמם מותר?"

קודמו של דיסקין בתפקיד, השר לביטחון פנים אבי דיכטר, אמר כי בעזה יש כ-20 אלף מחבלים, והשב"כ וצה"ל פגעו בחמישה אחוז מהם. דיכטר ברך על פעילות צה"ל והשב"כ, אך רמז כי הוא תומך בפעולה נרחבת ברצועה כשהוסיף: "מתנהלת מולנו מלחמת התשה שאינה נבלמת. חייבים להפסיק אותה. אני קורא לשינוי משמעותי בפעילות צהל בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully