וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הקור גבה את חייהם של 2 אנשים

קובי מנדל ועידן דורנר

13.1.2008 / 13:46

חסר בית נמצא ללא רוח חיים בחולון וקשישה נפטרה בביה"ח, שניהם סבלו מרידת חום גוף חמורה. התחזית: יוסיף להיות קר

גל הקור שפקד את ישראל בסוף השבוע התברר כקטלני וגבה את חייהם של שני בני אדם. רבים נוספים אושפזו כשהם סובלים מהיפותרמיה (ירידת חום הגוף).

גבר חסר בית בשנות ה-40 לחייו נמצא הלילה (ראשון) ללא רוח חיים בכניסה למקלט ברחוב הפורצים בחולון. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו. אתמול נפטרה בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע אישה בת 78. היא הגיעה לבית החולים כשחום גופה עומד על 25 מעלות והיא נפטרה מקריסת מערכות.

לפנות בוקר פונתה לבית החולים בנהריה תינוקת כבת 4 חודשים מאחד הכפרים בגליל המערבי, כשהיא סובלת מהיפותרמיה. במהלך הבוקר השתפר מעט מצבה. מנהל המחלקה לטיפול נמרץ במחלקת ילדים ד"ר זאב סוניס סיפר לוואלה! חדשות כי "התינוקת הגיעה עם חום גוף של 34 מעלות, והיתה סכנה לחייה. הטיפול בה היה מיידי והודות לכך מצבה הולך משתפר".

ד"ר סוניס הסביר כי תינוקות רגישים במיחד לקור ולכן יש לדאוג שישהו בסביבה חמה ולספק להם לבוש חם. הוא סיפר כי מספר קשישים הגיעו לבית החולים בשל מכות קור.

גם החקלאים סובלים

מכה קשה ספגו גם חקלאי ישראל. גידולים רבים ברחבי הארץ ניזוקו ובחלק מהמקרים שדות שלמים נפגעו בצורה בלתי הפיכה. עופר בוהרון, חקלאי ממושב עמיעוז סיפר לוואלה! חדשות: "היה לי שדה קישואים בגודל עשרה דונמים. לפני שבוע הלכתי לישון כשהשדה ירוק. כשקמתי בבוקר הוא היה שחור. מאה אחוז מהירק ניזוק". בוהרון מעריך את הנזק בכ-200 אלף שקלים. לדבריו, הפיצוי שהוא צפוי לקבל קטן בהרבה ויגיע במקרה הטוב ל-20 אלף שקלים. הוא הוסיף כי חקלאים רבים באזור נמצאים בבעיה דומה.

גל הקור עדיין לא מאחורינו ומזג האוויר יוסיף להיות קר. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי גל הקור ימשך והלילה צפויה קרה במקומות הרגישים. הטמפרטורות צפויות להיות נמוכות מאוד בכל רחבי הארץ. גם מחר יהיה קר ורק ביום רביעי צפויה התחממות הדרגתית.

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully