וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין: יש הזדמנות להגיע להסכם ב-2008

ניר יהב

13.1.2008 / 10:54

יו"ר מרצ אמר את הדברים בכנס "הסכם בתוך שנה" בהרצליה. השר לעינייני אסירים ברשות: בעיית עזה תיפתר רק בדרך מדינית

"אני מאמין שיש הזדמנות להגיע להסכם בשנת 2008, אם נעשה מאמץ. חשוב לזכור כי זו שנת כהונתם האחרונה של יו"ר הרשות אבו מאזן ושל נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש". כך אמר היום לוואלה! חדשות יו"ר מרצ יוסי ביילין בכנס "הסכם בתוך שנה" של יוזמת ז'נווה, הנערך בהרצליה. לדבריו, "אני רואה נכונות בצד הישראלי, אם כי אני מבחין בחוסר מיומנות וידע בצוותי המשא ומתן ולכן אנו עורכים את הכנס הזה".

אשרף אל עג'רמי, השר לענייני אסירים ברשות, אמר בכנס: "לאבו מאזן יש תוכנית מדינית ברורה המדברת על השגת הסכם שלום בין העמים לפי היוזמה הערבית לשלום. בין אלו המסרבים לקבל פליט אחד לישראל לבין אלו שחושבים שפליטים יוכלו לחזור בהמוניהם לישראל יש מרחב גדול ביותר, שאפשר להגיע לגביו להבנה. הגרוע ביותר עוד מחכה לנו אם לא נגיע להסכם".

על שלטון חמאס ברצועה אמר כי "בעיית עזה תיפתר רק בדרך מדינית. כשנגיע להסכם שלום יקוצרו ימי החמאס. זו הסיבה שהם תוקפים את בחריפות את בוש. כולם רואים שהתכנית של חמאס לא הביאה לשום מקום. העם הפלסטיני סובל משלטון חמאס. יחד הם פועלים עם ארגונים איסלמיים כמו אל קאעדה והם רק יתחזקו אם יעבור הזמן ללא פתרון לבעיה הפלסטינית".

לדבריו, הרשות פירקה חוליות חמושות רבות בשכם וכמעט ואין שם אנרכיה, בניגוד למצב שם לפני מספר חודשים. "נמשיך לעשות כך בשאר הגדה משום שזהו אינטרס פלסטיני. אנו מצליחים להשליט ביטחון וסדר בגדה וגם הישראלים זוכים לביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully