וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר נפגש עם חכ"ים מהימין ויו"ר יש"ע

פנחס וולף

12.1.2008 / 23:42

איתם הציג לשליח הקוורטט את הפתרון שלו לסכסוך: מדינה פלסטינית על שטח שיוחכר ממצרים בסיני. שנלר: לא עלו נושאים אופרטיביים

שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר נפגש ביום חמישי עם יו"ר מועצת יש"ע דני דיין וחברי הכנסת גדעון סער (הליכוד), אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל) ועתניאל שנלר (קדימה). לדברי גורמים בימין, זו הפעם הראשונה שנציג בינלאומי מהשורה הראשונה נפגש עם נציג רשמי של הנהגת יש"ע. לפגישה קדמה פגישה נוספת לפני שלושה חודשים, בין יו"ר מועצת יש"ע דיין וגילה פינקלשטיין לבין שגריר בריטניה בארץ, טום ריצ'ארד וון פיליפס, בסיומה ביקש דיין להיפגש עם בלייר.

ח"כ איתם אמר היום (שבת) בשיחה עם וואלה! חדשות, כי המפגש נטע בו אופטימיות שבלייר לא שבוי בקונספציות מסוימות ושהוא פתוח לשמוע את מגוון הדעות בקשת הפוליטית. "דיברנו איתו לגבי הסיכוי, שלא קיים, להגיע להסדר בזמן הנראה לעין", אמר איתם.

איתם הוסיף כי "דיברנו על כך שצריך פיתרון יצירתי, אליו יצטרכו לרתום את מצרים, ירדן ואותנו לבניית מערך שיהיה מוכן לטפל בבעיה". לפי הדברים שאמר לבלייר, איתם סבור שעל המצרים לתת לעזה שטח בחכירה מסיני, שם תוקם המדינה הפלסטינית. פלסטינים שירצו להתגורר בה יעברו לשם, והשאר יוכלו להשאר בישראל ולהצביע במדינה הפלסטינית או בירדן. מצד שני, איתם רמז כי אם הרשות הפלסטינית תכריז על הקמת מדינה בעזה, ללא הגדה, הוא לא יתנגד לכך ישירות.

עתניאל שנלר מסר כי "אני בקשר רצוף עם האמריקאים והאירופאים בנושאים אופרטיביים. אבל בפגישה שהתקיימה לא עלו נושאים כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully