וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן: מהפך בבחירות לפרלמנט

12.1.2008 / 22:23

מפלג האופוזיציה KMT, המקושרת לסין, זכתה ב-81 מתוך 113 מושבי הפרלמנט. הנשיא התפטר מתפקיד יו"ר מפלגת השלטון

מפלגת האופוזיציה הגדולה בטיוואן, "המפלגה הלאומית" (KMT), זכתה בניצחון סוחף כשגברה על מפלגת השלטון, "המפלגה הדמוקרטית המתקדמת" (DPP) בבחירות לפרלמנט היום (שבת). הניצחון מחזק את האופוזיציה לקראת הבחירות לנשיאות במרץ. זהו גם הישג לסין, הנמצאת בקשרים עם המפלגה הלאומית, ומבשר על שיפור היחסים בין טייוואן לסין.

ועדת הבחירות המרכזית במדינה הודיעה כי המפלגה הלאומית זכתה ב- 81 מתוך 113 המושבים בפרלמנט – 72%. מפלגת השלטון זכתה רק ב-27 מושבים, שהם 24%, ושאר המושבים התחלקו בין מפלגות קטנות. נשיא טייוואן צ'ן שואי-ביאן התפטר מהנהגת ה-DPP בעקבות ההפסד הצורב היום, באומרו כי עליו לקחת אחריות עליו.

מצביעים רבים בטייוואן מאשימים את מפלגת השלטון, והנשיא צ'ן בראשה, בהיחלשות הכלכלה במדינה. במקביל, כמה מבני משפחתו ועוזריו של צ'ן היו מעורבים בשורה של שערוריות בשנה האחרונה, דבר שגרם למשבר החמור ביותר בתולדות המפלגה.

"זהו הכישלון הגדול ביותר שלנו עד כה, ועלי לקחת את האחריות על כתפי", אמר צ'ן. "עומדים בפנינו אתגרים גדולים הרבה יותר בעתיד", הוסיף, בהתייחסו לבחירות לנשיאות הצפויות במרץ.

טסאי צ'ין-לנג, אחד מחברי ה-KMT הרבים שזכו במושב בפרלמנט בבחירות היום, אמר כי "ה-KMT זכו בניצחון סוחף מכיוון שהעם הטייוואני השתמש בתבונה שלו, והצביע נגד השחיתות וחוסר היכולת של הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully