וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד פלסטינים שחטפו נהג מונית

נתיב נחמני

13.1.2008 / 8:33

השניים, יחד עם אדם נוסף, חטפו את הנהג לכפר בגדה, היכו וזרקו אותו לתעלה כשהוא כפות. הם יואשמו בחטיפה בנסיבות מחמירות

הבוקר (ראשון) יוגש כתב אישום לבית המשפט הצבאי יהודה נגד שניים מחוטפי נהג המונית אמנון חיו, בן 49 תושב אור יהודה. בדיוק חודש לאחר שנחטף חיו לכפר הפלסטיני ג'מאעין, מואשמים ג'לאל עבדאללה, בן 22 מביר זית ומנתצר קעד, בן 21 מאבו קש, כי חטפו, היכו והפקירו את חיו לגורלו בשטח עוין כשהוא זרוק בתעלה בידיים וברגליים כפותות.

הסיוט של אמנון חיו החל ביום חמישי בערב, ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, כשהעלה שלושה צעירים למוניתו, שביקשו לנסוע לכפר קאסם. אחד מהם נסע בעבר במונית של חיו ואף דאג לרענן את זכרונו של נהג המונית בדקות הראשונות לנסיעה. "בתחילת הנסיעה הם בכלל לא תכננו לחטוף אותו", סיפר לוואלה! חדשות רפ"ק איציק קומריאל, ראש צוות החקירה במרחב דן, "בחקירה שלהם הם סיפרו כי הרעיון התגבש אצלם תוך כדי הנסיעה".

לאחר שיחת טלפון קצרה, ביקש אחד מהחוטפים לשנות את יעד הנסיעה לג'לג'וליה ולאחר שיחה נוספת, שוב שינה את היעד והפעם לכפר עאזון, מזרחית לקלקיליה. לאחר שעצרו בתחנת דלק באלפי מנשה, עברו הארבעה במחסום צה"ל. "מרגע שעברנו את המחסום התפתחה אצלי תחושה לא טובה, אבל הרגעתי את עצמי כי כבר הסעתי אחד מהם בעבר", סיפר חיו. "התחלתי לשאול אותם מתי הם רוצים שאני אעצור והם רק אמרו לי להמשיך".

"הבנתי שאין לי מה לעשות"

כעשרה קילומטרים אחרי המחסום הורו החוטפים לחיו לעצור את המונית ולהמתין בצד עד שאחיו של אחד מהם יגיע למקום עם דמי הנסיעה. "בשלב הזה כבר הבנתי מה הולך לקרות. חיכינו במונית כמה דקות וזה שישב לידי דיבר בטלפון", שחזר חיו, "פתאום הוא שלף את המפתחות מהסוויץ', יצא מהאוטו והשניים שישבו מאחור יצאו אחריו. הבנתי שאין לי מה לעשות ויצאתי גם אני מהאוטו". כשיצא חיו מהרכב החלו השלושה להכותו בפניו, וכשנפל אל הקרקע בעטו בגופו.

תוך שהם ממשיכים להכותו זרקו אותו השלושה לתעלה בעומק של כשלושה מטרים, ירדו אליה אחריו, כפתו את ידיו ורגליו והמשיכו להכותו. "אחרי כמה זמן כשהם ראו שאני כבר לא אעמוד יותר במכות, אחד מהם התרומם וקרא לשאר ללכת. באותו הרגע הרגשתי איך האוויר חוזר לי לריאות", סיפר. מחשש שמה יראה על ידי אחרים, חיפש חיו את דרכו בעלטה כשהוא הולך בתעלה ומתרחק מהכביש. בשארית כוחו הגיע לבית משפחה פלסטינית ומשם הזעיק עזרה. כוחות צה"ל שהגיעו למקום, כיתרו את בית המשפחה וחילצו אותו מהכפר.

בשבוע שעבר חיו לא האמין למראה עיניו, באותו צומת סמוך לאותה השעה, הוא זיהה את חוטפו ודיווח על כך למשטרה. למחרת חיו וצוות בילוש התמקמו במקום והמתינו לחוטפים. חצי שעה לאחר מכן זוהו שניים מהחוטפים, ולאחר מרדף קצר נתפסו. כאמור, שני החשודים יובאו מחר בפני שופט צבאי ויואשמו בחטיפה בנסיבות מחמירות ובשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully