וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לספרדים נמאס לשיר "לה, לה, לה" בהימנון

11.1.2008 / 20:08

מילים חדשות המוצעות להימנון הספרדי, המנוגן ללא מילים מאז 1978, מעוררות סערה במדינה שחוששת מגילויי לאומנות מאז נפילתו של פרנקו

מילים חדשות המוצעות להימנון הספרדי מעוררות סערה במדינה. ההימנון של ספרד, ה"רויאל מארש", מנוגן ללא מילים מאז 1978 כיוון שמילותיו המקוריות שאושרו על ידי הרודן פרנסיסקו פרנקו, ששלט בספרד מ-1939 ועד מותו בשנת 1975, הושמטו.

מאז, ספורטאים ספרדים רבים התלוננו על כך שבזמן שההימנון מנוגן בזמן תחרויות ספורט, אין להם מילים ללוות אותו. רובם נוהגים לשיר עם המנגינה "לה, לה, לה". היום נחשפו מילים שנבחרו בתחרות שארגן הוועד האולימפי הספרדי, אך הן עדיין זקוקות לאישור הפרלמנט הספרדי לפני שיהפכו לרשמיות.

גאספר ליאמזארס, מנהיג מפלגת שמאל פופולרי בספרד כינה את ההמנון החדש "מסריח" ואמר שהוא מזכיר לו את תקופת הגנרל פרנקו, אז כל ססמן לאומי זוהה עם הימין. ההמנון החדש לא מזכיר תקופת שנויות במחלוקת בהיסטוריה של ספרד, אך המשפט הפותח, "תחי ספרד", לא צפוי להתקבל באהדה על ידי הבדלנים מקטלוניה ומחבל הבאסקים. גם בימין לא הביעו התלהבות מהחידוש.

הרעיון לערוך תחרות התעורר לאחר שיו"ר הוועד האולימפי הספרדי שמעי את אוהדי ליברפול שרים את המנון קבוצתם, "לעולם לא תצעי לבד" באיצטדיון "אנפילד". הוא קיווה לחשוף את ההמנון החדש רק בשבוע הבא, בביצוע של כוכב האופרה הספרדי פלסידו דומינגו, אך המילים הודלפו לעיתונות.

הכותב שזכה בתחרות הוא פאולינו קוברו, מובטל בן 52, שכינה את עצמו בראיונות לתקשורת "לוזר". "רציתי לכתוב מילים לאנשים פשוטים, כאלו שמגיעים בבוקר לעבודה במטרו", סיפר באדישות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully