וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בקניה: נחדש המהומות

11.1.2008 / 15:30

לאחר כישלון השיחות בין הממשלה לראשי האופוזיציה, קרא מנהיג האופוזיציה לחדש ההפגנות. לדבריו, "יש להטיל סנקציות על הממשלה"

האופוזיציה בקניה אמרה היום (שישי) כי תחדש את ההפגנות ברחבי המדינה לאחר שאתמול נכשלו ניסיונות התיווך של האיחוד האפריקאי בין הקואליציה בראשות מוואיי קיבאקי לאופוזיציה בראשות ראילה אודינגה.

אודינגה אף קרא לעולם להטיל סנקציות על ממשלתו של קיבאקי. לדבריו, "סנקציות בזמן זה הן הכרחיות מכיוון שזה חוסר אחריות לבטוח בממשלתו של קיבאקי". ביום רביעי מתכננת האופוזיציה הפגנת המונים בבירה ניירובי. אולם, ממשלתו של קיבאקי הזהירה כי לא לאפשר מחאות והפגנות והגבירה את הנוכחות ואף המשטרתית בבירה.

נשיא האיחוד האפריקאי ג'ון קופואור ניהל שיחות נפרדות עם כל אחד מהמנהיגים, בעקבות המהומות שהתעוררו אחרי הבחירות. אודינגה, שהפסיד בבחירות בהפרש קטן, טוען שהקואליציה זייפה את תוצאות הבחירות. במהומות נהרגו יותר מ-500 בני אדם, והאופוזיציה טוענת שמספר ההרוגים קרוב לאלף. למרות כישלון השיחות, הודיע ראש האיחוד האפריקאי שהצדדים הסכימו לנהל משא ומתן בתיווך פאנל של אישים אפריקאים. בראש הפאנל עתיד לעמוד מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי אנאן. הצדדים ידונו בתוצאות הבחירות וגם בשינויים חוקתיים. "שני הצדדים הסכימו שיש לשים קץ לאלימות", אמר יו"ר האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully