וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועה מצרית: להשיב את אילת למצרים

ניר יהב

11.1.2008 / 14:01

בעקבות גילוי גופות חיילים מצרים שנמצאו קבורים באילת התעוררה סערה במצרים. ביום רביעי התגלה קבר דומה גם בסיני

שרידי הגופות של כשלושים חיילים מצרים שנמצאו ביום רביעי בסיני מעוררים סערה במצרים. הגופות נמצאו על ידי מספר אזרחים בשייח' זוויד שבצפון סיני, כ-15 קילומטרים מגבול מצרים-עזה. הגופות נמצאו כשהן לבושות במדי צבא מצרים, ולפי ההערכות הם נהרגו על ידי חיילי צה"ל לאחר שישראל פלשה לסיני בשנת 1967.

אחד מעדי הראייה אף אמר כי כילד צעיר זכה לצפות בהטמנת הגופות במקום, שבאותה תקופה היה ריק מתושבים. ותיקי האיזור מסרו לעיתונות המצרית כי זו אינה הפעם הראשונה שבה נמצאים שרידי גופות בסיני. רופאים מטעם הרשויות המצריות הגיעו למקום בניסיון לברר האם החיילים נהרגו במהלך קרבות המלחמה, או שמא הוצאו להורג ביחד. בשבוע הבא צפויה להתכנס ועדה מיוחדת מטעם הפרלמנט המצרי ולדרוש מהממשלה המצרית לפתוח בוועדה מקיפה בנושא.

סערה נוספת פרצה השבוע במצרים כאשר במהלך חפירות להרחבת בית הקברות באילת נחשפו עצמות אדם, חלקי מדים וספר קוראן. תנועה שמטרתה להשיב את אום רשרש (אילת) למצרים טוענת כי ברשותה מסמכים המעידים כי מדובר בחיילים מצרים שהוצאו להורג על ידי יחידה צבאית בפיקוד יצחק רבין ז"ל. חבר הפרלמנט המצרי טלעת סאדאת, אחיו של הנשיא שנרצח, פנה ליו"ר הפרלמנט בשתי דרישות: לפתוח בחקירה ולהשיב את אילת למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully