וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת שליט תקועה בגלל מחלוקת ישראלית"

11.1.2008 / 11:53

בחמאס סייגו את הדיווח על התקדמות בעסקת השחרור. סגנו של משעל: המאמצים הופסקו בשל חילוקי דעות בממשלת ישראל

בחמאס מיהרו היום (שישי) לצנן את ההתלהבות מהדיווחים על התקדמות בעסקה לשחרור גלעד שליט. סגנו של חאלד משעל, מוסא אבו מרזוק, אמר לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" כי המאמצים המושקעים בסיום העסקה הופסקו בשל חילוקי דעות בתוך ממשלת ישראל בנוגע לשמות ולכמות האסירים הפלסטינים שישוחררו. "חמאס דבק ברשימת השמות ששלח לישראל, הכוללת שמות של מנהיגים בכירים כמו מרוואן ברגותי ואחמד סעדאת (מזכ"ל החזית העממית – נ.י)", אמר.

אבו מרזוק סיפר בראיון, כי ב-23 בינואר צפוי להיערך בסוריה מפגש של הפלגים הפלסטינים ובו ידונו "בדרכים לאיחוד השורות הפלסטיניות, בזכות השיבה ובדרכים לתמוך בהתנגדות הפלסטינית". לדבריו, לאחר הפגישה תגיע לקהיר משלחת רמת דרג מטעם חמאס, כשבראשה יעמוד ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. אבו מרזוק לא גילה האם לביקור זה יש קשר לעסקת שליט ורק אמר כי הוא תוכנן כבר לפני מספר שבועות אך נדחה.

בנוגע להפסקת אש עם ישראל אמר סגנו של משעל, כי ארגונו מסרב לכך "אלא אם מדובר בהפסקת אש כוללת, דו צדדית ושתכלול הן את הגדה המערבית והן את רצועת עזה".

לפני מספר ימים דיווח העיתון "אל-חיאת" כי ישראל הסכימה לשחרר את בכיר הפתח מרוואן ברגותי במסגרת העסקה לשחרורו של החייל החטוף. לשכת ראש הממשלה מיהרה להכחיש את הדיווח, ומסרה אז כי אין לישראל שום כוונה לשחרר את ברגותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully