וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יד ושם הוא תזכורת להתמודדות עם הרשע"

פנחס וולף

11.1.2008 / 9:54

הנשיא בוש סייר במוזיאון, הניח זר והדליק את אש התמיד. "התרשמתי מאותם אנשים שהתייצבו מול הרשע ולא זנחו את האלוהים"

"המקום הזה הוא תזכורת לכך, שהרשע קיים, ועלינו להתנגד לו כשאנחנו נתקלים בו", כך אמר הבוקר נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בתום ביקורו הבוקר (שישי) במוזיאון יד ושם בירושלים.

"התרשמתי במיוחד מאותם אנשים שהתייצבו מול הרשע, ובכל זאת לא זנחו את האלוהים. אנשים, צעירים ומבוגרים, שעמדו מול פשעים איומים נגד האנושות", אמר הנשיא בוש. לאחר הדברים שנשא, העניק לו יו"ר יד ושם אבנר שלו אוסף בן 99 ציורים של קרל דויטש, שצוירו בזמן השואה.

מלווה בראש הממשלה אהוד אולמרט, נשיא המדינה שמעון פרס, שרת החוץ ציפי לבני ויו"ר מועצת יד ושם יוסף (טומי) לפיד, סייר הנשיא בוש במוזיאון לתולדות השואה ובמוזיאון האמנות. את הסיור הדריך יו"ר יד ושם, אבנר שלו.

במהלך הביקור הגיע כשהוא חובש כיפה לאוהל היזכור, שם התייחד עם זכרם של ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה לצלילי "הליכה לקיסריה", העלה את אש התמיד בהיכל והניח זר באמצעות שני חיילי מרינס שעמדו לצדו. משם המשיך ל"יד לילד", אתר הנצחה לזכרם של הילדים היהודים שנספו במהלך מלחמת העולם השניה. גורמים המקרובים לבוש סיפרו, כי הוא התרגש מאוד במהלך הביקור, במיוחד כששמע סיפורים אישיים של יהודים שנספו.

בתום הביקור ימשיך נשיא ארצות הברית לביקור בכנסיות נוצריות בכפר נחום וב"הר האושר" שבצפון הארץ.

וידיאו: רויטרס
עריכה: יאיר דניאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully