וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מגדיל זמנית את אספקת הסולר לעזה

ניר יהב

10.1.2008 / 21:09

כך הודיעה הפרקליטות בתגובה לעתירת "גישה" ו"עדאלה", בתקווה שבג"ץ יסרב לתת צו מניעה. הכמות לא תספיק להפעלת טורבינות

שר הביטחון אהוד ברק אישר להעלות "באופן זמני" את כמות הסולר התעשייתי לתחנת הכוח בעזה. כך הודיעה פרקליטות המדינה בתשובה לבקשה דחופה של ארגוני זכויות האדם "גישה" ו"עדאלה" לצו ביניים. היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, עו"ד אחז בן ארי, מסר לפרקליטות כי שר הביטחון אישר להעלות את כמות סולר ההסקה לרצועה מ-1.75 מיליון ליטרים בשבוע לרמה של 2.2 מיליון ליטרים, בדומה לכמות שסופקה לעזה לפני תחילת הקיצוץ. לאור אישור זה, מבקשת הפרקליטות מבג"ץ לדחות את בקשת הארגונים לצו.

בארגוני זכויות האדם טוענים כי גם לאחר שהמדינה תעלה את כמות הסולר התעשייתי לתחנת הכוח לרמה הקודמת לצמצומו, מדובר בכמות שאינה מספקת כדי להפעיל את הטורבינות של תחנת הכוח באופן שייתן מענה לצורך בחשמל של מרכז הרצועה. "ה'ויתור' של המדינה הוא בגדר 'מעט מדי ומאוחר מדי'. הנזק כבר נגרם, והמדינה עדיין מסרבת להסיר את ההגבלה ולאפשר לתושבי עזה לרכוש את הכמות הנדרשת", מסרה עו"ד שרי בשי, מנכ"ל 'גישה'. עו"ד פאטמה אל-עג'ו מ'עדאלה' אמרה כי "חובתה של מדינת ישראל לאפשר לתושבי עזה לקבל את כמות הסולר אליה הם זקוקים אינה בגדר 'אקט פילנטרופי' אלא חובה מכוח הדין הבינלאומי, אותו ישראל מפרה".

בתקופה האחרונה קיצצה ישראל את אספקת הסולר התעשייתי לרצועה וייצור החשמל שם הופחת בכ-30 אחוז. בעקבות זאת נגרמו הפסקות חשמל ארוכות ונגרמו אף נזקים למערכות חיוניות ולמכשור רפואי בבית החולים "שיפא" בעזה. מנכ"ל בית החולים מסר השבוע כי משאבת באר המים, מקור המים המרכזי של בית החולים, אף הפסיקה לתפקד במשך שעות ארוכות. "נאלצנו לסגור מערכות חיונית בבית החולים ולא יכולנו לחטא ציוד רפואי", סיפר.

במערכת הביטחון מכחישים את ההנחיה להגדלת אספקת הסולר לרצועה ואומרים כי צמצום אספקת הסולר ימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully