וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשה לסיום פרויקט חפציבה בהר חומה

הילה רז

10.1.2008 / 19:42

הבקשה של בנק הפועלים להמשיך בפרויקט נדחתה על ידי ביהמ"ש העליון. כפי הנראה, תצורף תביעת הבנק לתביעות יתר הבנקים

בית המשפט העליון דחה את בקשת עו"ד אילן שביט, כונס הנכסים מטעם בנק הפועלים, להמשיך בעבודות פרויקט הבנייה של חברת חפציבה בהר חומה. כפי הנראה, תצורף עתה תביעת בנק הפועלים לתביעות יתר הבנקים בהתדיינות מול המנהל המיוחד שמונה בהליכי הקפאת ההליכים של חפציבה.

פנייתו של בנק הפועלים לבית המשפט העליון נעשתה לאחר שבספטמבר קבע השופט צבן מבית המשפט המחוזי בירושלים, כי בנק הפועלים לא יוכל בשלב זה להשלים את הפרויקטים בהר חומה. זאת מכיוון שלדברי השופט צבן, אישור ההסכם שהושג בין כונס הנכסים מטעם בנק הפועלים לבין הקבלן המבצע - חברת דניה סיבוס, להשלמת שני הפרויקטים, "מוקדם מדי ועלול לפרום את הקפאת ההליכים".

השופט צבן ציין כי אינו דוחה את הבקשה של הכונס מטעם בנק הפועלים. הוא הציע כי הכונס ועו"ד יצחק מולכו, שמונה כמנהל המיוחד, יקיימו ביניהם דיאלוג שיוליך לפיתרון מוסכם ולהתחלת בנייה בזמן הקרוב.

בזמנו הציע שביט כי בנק הפועלים, באמצעות הקבלן המבצע דניה סיבוס, ישלים את בנייתן של הדירות בשני הפרויקטים ויעביר לרוכשים את זכות החזקה. "את ההתחשבנות נעשה מאוחר יותר", הוסיף. המנהל המיוחד של חפציבה, עו"ד יצחק מלכו, טען כי שני הפרויקטים שאליהם מתייחס בנק הפועלים הם קלים לטיפול, והצגתם כחזות הכל מטעה. לדבריו, פעלה דניה סיבוס מול חפציבה במשך שנים, ונשמעות כלפיה טענות רבות. לכן, טוען מלכו, יש לשאול מדוע בנק הפועלים ויתר לחברה בהסכם שאותו הוא מבקש לאשר.

"על הבנק לדאוג למצב הדיירים"

החלטת השופט גרוניס מבית המשפט העליון אתמול קובעת כי החלטת השופט צבן תעמוד על כנה. השופט גרוניס ממליץ אף הוא לצדדים לפעול בזריזות על מנת להגיע להסכמה בדבר ביצוע עבודות דחופות וטיפול במפגעי בטיחות בפרויקט. לדברי השופט גרוניס, "אם לא תושג הסכמה תוך ימים ספורים, ראוי שאחד המעורבים יפנה במהירות לבית המשפט המחוזי על מנת שזה יכריע במחלוקת".

לדברי נציג רוכשי הדירות בועז בר-אל, "במקום להתעסק בפניה לבית המשפט העליון נגד המתווה שהציג המנהל המיוחד, על בנק הפועלים להכיר באחריותו המשפטית והמוסרית למצבם של הדיירים. הבנק צריך להקצות כ-3.5 מיליון שקל לקרן של המנהל המיוחד, על מנת להביא מחר בבוקר לפיתרון שיהא מקובל על כולם". לטענת רוכשי הדירות בהר חומה, נוקט בנק הפועלים בעמימות מכוונת בנוגע לעתיד רוכשי הדירות, ורישום דירותיהם בטאבו, ואינו מבטיח לרוכשים כי תוענק לדירות אחריות קבלן.

מבנק הפועלים לא נמסרה תגובה עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully