וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט התערב והתוספת לקצבת הזקנה אושרה

ספי קרופסקי

10.1.2008 / 16:09

התוספת תינתן לגברים מגיל 67 ולנשים מגיל 64. עוד תוספת מיוחדת תנתן מגיל 80. ההסדר טעון אישור הממשלה והכנסת

בעקבות המחלוקת סביב קצבאות הקשישים בין שר האוצר לבין שר הרווחה כינס היום (חמישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט פגישה בין הצדדים, שבסופה הוכרע כי יינתנו תוספות שוות לקצבאות לכל הגמלאים. זאת, בהתאם למתווה של שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, ושל השר לענייני גמלאים רפי איתן.

ראש הממשלה הנחה להביא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב את התיקונים להחלטה מלפני חודשיים, לפיהם התוספת לקצבת הזקנה תינתן החל מגיל פרישה - 67 לגברים ו-64 לנשים - ולא מגיל 70 כפי שנקבע בהחלטה הקודמת. כמו כן, בני 80 ומעלה יקבלו תוספת גיל מיוחדת לקצבת הזקנה.

עוד קבע ראש הממשלה כי תינתן תוספת להבטחת הכנסה גם לבני 70 עד 80 כבר השנה, ומבלי שיפגע גובה הקצבה לבני 80 ומעלה. לגבי גובה התוספות עדיין מתנהל משא ומתן. הדרגים המקצועיים במשרדי הממשלה יונחו לפעול על מנת שהקצבה הבסיסית של 80 ומעלה תחול כבר בשנת 2010, בערך של 19% מהשכר הממוצע במשק. יש לציין כי כל השינויים יבוצעו בתוך מסגרת התקציב שאושרה.

בזאת הסתיים המשבר שעיכב בחודשיים האחרונים את הגדלת קצבאות הזקנה והבטחת הכנסה של מאות אלפי קשישים, לרבות עשרות אלפים שברחו מהנאצים, אולם אינם מוגדרים ניצולי שואה, ואינם מקבלים סיוע. האוצר רצה שהתוספת תשולם רק מגיל 70 ובסכומים שונים לשלוש קבוצות גיל שונות 70 עד 75 ,75 עד 80 ומגיל 80 ומעלה. הביטוח הלאומי ומשרדי הרווחה והגמלאים התנגדו, ודרשו לשלם את התוספת מגיל הפרישה ובאופן אחיד לכל גיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully