וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדעי החלום

אורלי נירן

11.1.2008 / 14:27

לפי השאמאניזם, חלימה משגרת מסרים מתת המודע ומעולמות אחרים לגבי החיים ומאפשרת להבין שהמציאות היא חלום שניתן לשלוט בו

החלום הוא דרכו של תת המודע שלנו לשלוח לנו מסרים. להראות לנו את אירועי חיינו בפרופורציות אחרות ולהפנות את תשומת ליבנו לדפוסים הרגשיים שעלינו להיפטר מהם או להמשיך ולעבד כדי שחיינו יהיו מודעים ובהירים יותר. ישנם חלומות שעוסקים בחוויות היומיום שלנו ועוזרים לנו לעכלן ולהבינן, חלומות אחרים מכוונים אותנו ויש גם החולמים חלומות ובהם מסרים לגבי העתיד.

לחוויית החלימה הצלולה מקום מרכזי בהתפתחותי הרוחנית. היא מהווה את המקור לנקודת המבט שלי על השתקפויות המציאות. ניסיון החיים האישי, לימד אותי שחלימה צלולה יכולה להופיע בחיינו בצורות שונות. הן בשינה, הן בחלימה בהקיץ והן דרך מסעות שמאניים.

אינני מסוגלת לדמיין את חיי ללא שנת חלום, המעשירה את חיי במסרים והבנות לגבי המתרחש בחיי ביומיום, או ללא חלימה בהקיץ ויציאה למסעות שאמאניים בעולמות מקבילים, לצורך ריפוי וקבלת תשובות. הקשר המופלא שנוצר ומתפתח עם בני הברית שעוזרים לי ומכוונים ברוב חוכמה, מאיר את חיי. ישויות של אור ועולמות עליונים, ישויות הטבע (פיות, גמדים ושדונים) וישויות העולמות התחתונים המלאות בהוד ועוצמה אדירה. לכולם מקום בחיי. חלימה בעיניי, פירושה לחיות חיים מלאים. חיות אמיתית מתוך חבור שלם לכל ההיבטים של העצמי.

להתעורר משינה עמוקה

יריעת חיינו מורכבת משתי וערב צבעוני ויפה של חלימה וערות. דפוסי החלימה שלנו נוצרים מאנרגיה של אור, דמיון ומחשבה. כל תמונה שעולה בדמיוננו, כל פרט שאנו רואים במציאות הפיזית או בחלום הוא תוצר של אור וצבע. כמו הצבע והאור המשתנים ויוצרים תחושה של תנועה חמקמקה, כמו גוון כנפי השפירית, כך גם חיינו הם אשליה. נתפשים כהוויה פיזית לרגע אחד וברגע הבא - שבריריים נעלמים לתוך היכלי המסתורין הגדול. את עוצמת האשליה לא נוכל להבין באמצעות האינטלקט או החשיבה, אלא רק באמצעות החוויה.

חוויה כזו שינתה את חיי לנצח. לפני 14 שנה, בעודי עומדת בחדר השינה ומקפלת כביסה, חוויתי הארה. התחושה היתה שכל חיי עד לאותו רגע פשוט ישנתי, ורק ברגע זה התעוררתי משינה. לא היה זה בסדנה או בתהליך של מדיטציה והמלה מורה רוחני או גורו בחיי אז טרם עלתה. היה זה באור מלא בצוהרי היום, מתוך עשייה מונוטונית פשוטה.

ההבנה שכל חיי עד לאותו רגע, או אותו דבר שאני התייחסתי אליו במלא הרצינות כחיי, היה חלום והתחושה שהרגע התעוררתי משינה עמוקה יצרה בתוכי זעזוע. שינוי התפישה הזה היה עוצמתי מכדי להכילו וליישמו כהבנה מודעת בחיי היומיום. למעשה, לא רק שחיי לא בדיוק השתפרו או נסקו לגבהים חדשים בעקבות ההארה, אלא שאשליות רבות נוספות החלו להתנפץ מול פני בזו אחר זו. מהמקום רב העוצמה של חלימה צלולה שקעתי חזרה לכאוס של אי בהירות.

להיכנס למערה הפנימית

כאשר אנו מבינים את המציאות היומיומית שלנו כמבנים אנרגטיים של אור ולא מתוך דפוסי החשיבה התבניתיים על פיהם חונכנו לראות אותה, אנו מסוגלים לתפוש שגם החלומות שלנו הם מבנים אנרגטיים שאנו יוצרים.
מתוך כך, אנו מבינים שהמציאות שלנו נוצרת באמצעות דמיון ומחשבה. חלום צלול הוא כזה שבו ברור לנו שאנחנו בתוך חלום ויש ביכולתנו לשנות את החוויה שיצרנו. ליצור מצבים חדשים ממקום של מודעות. כל שינוי בפיזי נעשה ממקום של שינוי בתודעה.

לפי השמאניזם, הברבור הוא שומר זמן החלום ועוזר לעבור דרך האשליה ולראות את האמת. סגולת הברבור היא חן, היכולת לעשות דברים ללא מאמץ, לאפשר לדברים להגיע אלינו ולהיפתח ליקום. כדי להגיע למימד החלום עלינו רק להיכנס לסדק שקיים שם כל הזמן, לתת אמון. הברבור מסמל יופי ועוזר לנו לראות את היופי בכל דבר.

חלימה נובעת מהמקומות האינטימיים ביותר בנפש האדם וקשורה ליחסי האדם עם עצמו ועם סביבתו. חלימה נובעת מתוך האיזון, או חוסר האיזון הנפשי של האדם החווה אותה. כשאמאנית המתרגלת את אמנות החלימה בקביעות, אני יכולה לומר שזה הדבר ששינה באופן מוחלט את תודעתי ופתח בפני שערים לעולמות המקבילים, שכולנו נוגעים בהם בחטף, לרוב מבלי להיות מודעים.

עם זאת, החיבור לאדמה ותפישת עולם החלום בפרופורציות הנכונות תמיד שמרו עלי. מעולם לא המלצתי לתלמידיי להשתמש בסמי הזיה לצורך חלימה או פיתוח המודעות, מכיוון שמניסיוני האישי ניתן להגיע לחוויות מדהימות של שינוי בתודעה ובתפישת המציאות בהדרגה, כל אדם לפי הקצב הפנימי הנכון לו ובאמצעות כניסה למערה הפנימית.

המערה מייצגת את הרחם של אמא אדמה - אפילת המסתורין, בו נטמנים זרעים של מחשבות ורגשות, שמהם נולדים כל הרעיונות המוגשמים על פני הפלנטה היפהפייה הזו. הכניסה למערה מסמלת את ההתכנסות פנימה לצורך חיבור לתודעה בהירה.

הדוב המרפא

לחלימה צד נוסף הקשור לסגולת הריפוי. בתהליכים של ריפוי טראומות ואיסוף חלקי הנשמה, נכנס השאמאן למצב של חלימה מודעת וממקום זה מתרחש הריפוי כולו באמצעות תקשור. בתהליך מתחבר השאמאן לטראומת המקור שגרמה לאיבוד אנרגיה והדחקה של חלקים שלמים באישיותו של המטופל. כאשר השאמאן נמצא במצב זה של תודעה מורחבת, זורמות דרכו כמויות גדולות יותר של אנרגיה היוצרות שינוי תודעה אצל המטופל.

הדוב הוא נושא תדר של הילינג ומייצג איכות של חלימה. הדובים מתכנסים בחורף לשינה ארוכה במערה, באמצעות החלימה הם מסיטים את הוילונות בין עולם היומיום והנסתר. בתוך חשכת המערה, הם מקבלים מסרים של ריפוי ורעיונות חדשים של יצירה. על פי הידע השאמאני, הדוב הוא המרפא והמתקשר. שתי סגולות הנובעות מיכולת ראיית הנסתר ועין שלישית פתוחה ומאוזנת.

לחלימה פנים רבות ואין סוף תבניות יצירה הנובעות מנשמת האדם החולם. כפי שציינתי כבר, אינני מסוגלת לדמיין את חיי ללא חלימה, מכיוון שזה אומר מבחינתי למחוק חלק שלם מהווייתי האמיתית. תהליך החזרת חלקי הנשמה שאבדו לנו, למעשה מחזיר לנו את האנרגיה שאיבדנו בטראומות וגם עוזר לנו בהבנה שהחיים האלה הם למעשה חלום שאנו חולמים ויוצרים בעצמנו. ככל שנלמד לנווט אותם מתוך מודעות וטוהר פנימי, כך תגדל יכולתנו לחוות אותם כחלום צלול, הניתן לשליטה, באמצעות הכלי המופלא ביותר שבידינו, ליצירת מציאות - הדמיון.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

אורלי נירן היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully