וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה של עובדת זרה תשאר עם אמה במעצר

קובי מנדל

10.1.2008 / 14:03

ביהמ"ש פסק שהילדה שנולדה בארץ תשהה עם אמה, מהגרת עבודה מהפיליפינים, במתקן כליאה. אם תגורש האם, תגורש הבת איתה

בית המשפט המחוזי בחיפה פסק היום (חמישי) כי הילדה בת הארבע, שנולדה לתושב הצפון ולעובדת זרה מהפיליפינים, תשהה עם אמה במתקן הכליאה "מיכל" בחדרה, שם היא שוהה לאחר שנעצרה כשוהה בלתי חוקית. האב עתר לבית המשפט בבקשה שהילדה תישאר עמו עד שבית המשפט יפסוק מי יקבל חזקה על הילדה.

האב הגיש תביעה לבית המשפט, בה תבע כי הבת תשהה עמו, מכיוון שטובתה מחייבת זאת. השופטת שושנה שטמר קבעה, כי הילדה אמנם תשהה עם אמה במתקן הכליאה, אך האב יהיה רשאי להוציאה מדי בוקר כדי להביאה לגן הילדים.

תושב הצפון, בן 50 נשוי ואב לילדים, הכיר את העובדת, בת 39, לפני כמה שנים ולשניים נולדה בת. מאז הצטננו היחסים בין השניים, והבת התגוררה עם אביה ועם משפחתו. בית המשפט לענייני משפחה בחדרה קבע כי אם האם תגורש, תעזוב הילדה עם אמה לפיליפינים בשל "חזקת הגיל הרך". השופטת נתנה היום כסעד זמני צו עיכוב יציאה מהארץ לילדה. לדבריה, בית המשפט הוא הפורום הנאות בשאלת קיום המשמורת על הילדה, וכי הדבר דרוש ואנושי ששני הוריה ימצאו בארץ בזמן הדיונים בתביעה על המשמורת.

השופטת הוסיפה כי היה ובית המשפט לעניינים מנהליים יקבע גירוש הילדה מהארץ, הרי שצו העיכוב שהוצא לבת יבוטל והאם תהיה רשאית לשוב למולדתה יחד עם בתה. עוד ציינה כי ראוי שבית המשפט לענייני משפחה יעשה כל מאמץ לדון בתביעת המשמורת מוקדם ככל האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully