וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות: נלחם על קצבאות הזקנה

10.1.2008 / 13:22

עופר עיני הבטיח גם להלחם על הצמדת הקצבאות לשכר הממוצע במשק. "אם נצטרך לצאת למאבק של סולידריות נעשה זאת"

יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, אמר הבוקר (חמישי) כי "ההסתדרות מתנגדת באופן נחרץ להחלטת הממשלה להעלות את קצבת הזקנה באופן דיפרנציאלי לפי גיל, רק למי שהגיע לגיל 70. ההסתדרות תאבק נגד ההחלטה ואף תילחם להצמיד את הקצבאות לשכר הממוצע". עיני אמר את הדברים בכנס של הסתדרות הגמלאים שהתקיים הבוקר בבית ההסתדרות בתל אביב, בו השתתפו מאות גמלאים.

עיני דיבר על האמצעים בהם תנקוט ההסתדרות כדי לבלום את ההחלטות נגד הגמלאים. "ההסתדרות יחד עם העובדים והגמלאים חייבת לעשות במקרה זה עבודה מקצועית, ציבורית ופוליטית ולא מן הנמנע גם ארגונית. במקרה של הגמלאים, לא מדובר בשביתות מפני שהגמלאים לא יכולים לשבות, אולם אם נצטרך לצאת למאבק של סולידריות נעשה גם את זה. בכל מקרה אנחנו מובילים את העניין הזה בתבונה ובשכל לפי העיקרון של תפסת מרובה לא תפסת".

"האוצר מחפש תירוצים כמו הפרדה בין גמלאים עשירים ועניים כדי לפגוע בקצבאות, אולם רוב רובו של ציבור הגמלאים זקוק לכל שקל. בכל העולם מעריכים את דרך פעולתו ועצמאותו של הביטוח הלאומי ודווקא אצלנו רוצים לערוך בו שינויים. כספי הביטוח הלאומי אינם שייכים למשרד האוצר אלא לציבור כולו, אולם משרד האוצר עושה כל שלאל ידו כדי לשים את ידו על הכספים האלה".

עיני גם הוסיף וברך על הזיקה ההולכת ומתחדשת בין הגמלאים להסתדרות. "אני חייב להגיד שהממשלה מתחילה לעשות לגמלאים חשבון יותר מבעבר. אני מקווה שיותר גמלאים יצטרפו להסתדרות כדי שנוכל להרחיב את השורות ולפעול יחד עובדים וגמלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully