וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי מניעה למרצים - צעד לא דמוקרטי?

10.1.2008 / 11:58

האם על ביה"ד להוציא צווי מניעה למרצים השובתים, או שמא עליו לאפשר להם להמשיך בשביתה? הדעה שלכם, גם בווידאו

רגע לפני שפג האולטימטום שהציב ועד ראשי האוניברסיטאות למרצים וההכרזה על ביטול הסמסטר, פנה הוועד לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה למרצים השובתים זה 82 יום. אם יוצאו צווי המניעה יאולצו המרצים לחזור ללמד כבר ביום ראשון, אך הסמסטר יינצל.

המרצים נרעשו מבגידת ראשי האוניברסיטאות במאבקם. "מדובר בצעד חסר תקדים לדרוש מסגל אקדמי לעבוד כמו עובדי כפייה תחת צווים", אמר אתמול יו"ר הסגל האקדמי הבכיר פרופ' צבי הכהן. עם זאת, הבטיח כי המרצים יכבדו את צווי המניעה אם יתקבלו.

המרצים לא דואגים רק לפיצוי על השחיקה בשכרם, אלא מנסים גם להקדים תרופה למכת 'בריחת המוחות' לחו"ל. כל עוד לא ישתפרו תנאי ההעסקה של המרצים, הם טוענים, תימשך השחיקה בתקצוב האוניברסיטאות והידרדרות מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. על כך לשיטתם, צריכים גם ראשי האוניברסיטאות לתת את הדעת.

גם אם יוצאו צווי מניעה ויחלו הלימודים באוניברסיטאות, עתיד הסמסטר לוט בערפל. בכל מקרה, שנת הלימודים האקדמית תשובש, המשק ישלם מיליוני שקלים ועשרות אלפי סטודנטים ייפגעו.

האם יש לסיים את שביתת המרצים מכוח צווי המניעה, ולאפשר לסטודנטים לחזור ללימודים? או שמא לאפשר למרצים להמשיך במאבקם הלגיטימי להצלת ההשכלה הגבוהה? מה יעלה בגורל הסמסטר, ואיך בכלל יפוצו עשרות אלפי הסטודנטים על החומר האקדמי שהפסידו, הזמן האבוד והכסף?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully