וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על בוש ובושה

ספי קרופסקי

10.1.2008 / 9:24

ספי קרופסקי סבור כי כללי הטקס עדיין לא מצדיקים את ההתרפסות הקולוניאליסטית שסופקה עם בואו של בוש. גם הנשיא מסכים

בתוך השלווה הכמעט יותר מדי פסטורלית של רחבת הטרמינל הישן בנתב"ג, נגלה החיזיון. הזרקורים האירו מעל כאילו מדובר בהופעה של כוכב רוק גדול, והשטיח האדום נפרס ומסביבו עמלו מנקים בניסיון לטאטא כל שריד של לכלכוך שהיה עשוי להדבק. מנהיג העולם החופשי מגיע לארץ, לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ואין אחד שהולך לקלקל את החגיגה הזו. גם לא וינוגרד.

האורחים מירקו את עצמם במיוחד לאירוע. חליפות נלבשו ולשונות צוחצחו. החשובים בפרסונות שהגיעו לכבד את המעמד, נראו פתאום קצת פחות חשובים. "ההוא מטקסס מגיע", חשבו. רגע לפני הנחיתה התייצבו להם בשורה סגל א' של המדינה הקטנה הזו. לפתע היא נראתה אפילו קטנה יותר. שר הביטחון ליד שרת החוץ; ראשי העדות הנוצריות ליד הרבנים; ומפקד המשטרה ליד מפקד הצבא. המדינה כולה קפאה - הארמגדון הגיע: רחובות ירושלים התייתמו מאיש; עורק התנועה המרכזי נחסם לתנועה; ואפילו האורות יכבו ממול לחומותיה של העיר העתיקה. הכל מתוך רגשי כבוד.

שרידי הקולוניאליזם הישראלי נמצאו כאן

ואז הוא נחת. המטוס הנשיאותי מעולם לא נראה כה מרשים. זאת, למרות שמדובר במטוס בואינג שאינו שונה מכל מטוס אחר עמו טסתם לארצות הברית. הנה קונדוליזה יוצאת מהדלת האחורית – ישר לזרועותיה של שרת החוץ. ואז הוא מגיח. ההוא מטקסס. "אני לא ראוי לכל זה", הוא מפטיר כלפי מארחיו. כמה נפנופים לשלום, לחיצות ידיים וחיוכים. סקירת משמר הכבוד כיאה לגנרל הדרומי, ומילות ברכה חמימות אך חסרות חשיבות אמיתית.

שרידי הקולוניאליזם הישראלי נמצאו ממש כאן. ישראל היא לא המדינה ה-51 בדומה לאמרה השגורה, אבל היא בהחלט הייתה רוצה להיות. נשיא שמולו מופנית ביקורת קשה במשך שבע שנות כהונה, מושא צחוק של מנחי תכניות הבידור, זוכה לכבוד שלא היה זוכה לו באף מדינה מתוקנת אחרת. אפילו לא במדינתו שלו. כן, זו עם הכוכבים ועם הפסים.

זה לא שתפקידו וביקורו אינם חשובים. כללי הטקס לא נכתבו לריק – הם משמעותיים ותמיד גורמים לטפיחה קלה על האגו. ותתפלאו לשמוע – לכולנו יש אגו. אבל ניפוח המעמד וסגירת המדינה כפי שנעשה – במיוחד לכבודו – מציבה את מדינת ישראל בדיוק באותו המקום שהיא לא רוצה להיות: שולית, תלותית ומסובכת. את זה, גם המנקים הטובים ביותר לא יוכלו לטאטא.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ורג' בוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully