וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש ברמאללה: חמאס הביא לעמו רק אומללות

10.1.2008 / 13:47

נשיא ארה"ב הגיע לביקור היסטורי ברמאללה. "לא אכתיב תנאים לצדדים". אבו מאזן: "עמנו לא ישכח את בחירתך בשלום"

לאחר שנפגש אתמול עם נשיא המדינה, ראש הממשלה ובכירי השרים הישראלים, הגיע הבוקר (חמישי) נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לביקור ברשות הפלסטינית לראשונה מאז שמונה לנשיא. בוש נפגש עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן במבנה המוקאטעה ברמאללה.

"ישנה ציפיה שהנשיא האמריקאי יכתיב תנאים, אך לא כך הדבר", אמר הנשיא האמריקאי במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם יושב ראש הרשות אבו מאזן ברמאללה, "עבאס ואולמרט צריכים לעבוד יחד ואני משוכנע שהפעם יעשו זאת, ומאמין שזה עומד לקרות עד שאעזוב את תפקידי – זאת משום שאני רואה ושומע את דברי המנהיגים. זו תהיה עבודה קשה אך נסייע לה".

הנשיא בוש נשאל על העיכוב במחסומים שחווים הפלסטינים מדי יום. "אני מבין את התסכול הפלסטיני מהמעבר במחסומים, אך מבין גם את הצורך הישראלי להגן על גבולות המדינה", ענה בוש. "ברור שהמחסום מתסכל את הפלסטינים אך יוצר ביטחון לישראלים. אפילו אני עוכבתי במחסומים".

הנשיא האמריקאי ניסה לתאר את חזון המדינה הפלסטינית. "הרעיון הוא ליצור מדינה פלסטינית, שתוכל להגן על עצמה מבפנים, וכך תפגין ביטחון כלפי חוץ. ברור שעל מנת שתקום מדינה פלסטינית יש צורך ברצף טריטוריאלי. החזון הסופי הוא שגם לא יהיו מחסומים".

"רוצים מדינה ללא התנחלויות"

טרם לדבריו של בוש במסיבת העיתונאים, נאם אבו מאזן. "ברוך הבא לרמאללה", אמר אבו מאזן לבוש בפתח דבריו, "אנו מברכים את האורח החשוב המחוייב לתהליך השלום. עמנו, אדוני הנשיא, לא ישכח את קריאתך להקמת מדינה עצמאית. אתה הנשיא הראשון המדגיש את המחויבות הזו".

"עמנו לא ישכח שבחרת בשלום כבחירה אסטרטגית, ורואה בכך סיום לסבל שלו", הוסיף אבו מאזן. "עמנו רוצה לפעול בחופשיות במדינתו, ללא מחסומים, ללא גדר הפרדה, ללא התנחלויות שגוזלות חלקים מאדמתנו, ללא בתי כלא וללא קורבנות חפים מפשע".

אבו מאזן התייחס למחוייבותה של הרשות הפלסטינית לשלטון החוק: "הנחנו את ממשלתנו להמשיך לפעול לחיזוק הביטחון ולהקים שלטון חוק ומדינת מוסדות, להמשיך לפעול לשקיפות, ולהקים תשתית למדינה מודרנית. הממשלה עושה מאמצים, ואני רוצה להודות על התמיכה למאמץ זה בתחום הכלכלי".

יו"ר הרשות לא שכח לתקוף כהרגלו את השתלטות חמאס על עזה. "ראשי חמאס ביצעו הפיכה ועליהם לסגת ממנה ולהכיר ביוזמת השלום. רק אחרי זה נוכל לראות מה קורה". גם הנשיא בוש התייחס בדבריו לחמאס ואמר כי "עזה היא בעיה קשה. אני יודע שאי אפשר לפתור אותה, אלא אם פיאד ועבאס יחזרו לשלוט בה. חמאס הבטיחו בריאות וחינוך טובים יותר, אך הביאו רק אומללות. עבאס מציע חזון ותקווה".

בשל מזג האוויר החורפי, הגיע בוש ופמלייתו לרמאללה בכלי רכב ולא במסוק. הנשיא האמריקאי התקבל בטקס קצר ומיד לאחריו נכנס לפגישותיו עם אבו מאזן ופיאד במוקאטעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully