וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות מתונות

שמואל שוסטר

9.1.2008 / 23:47

לאחר יום מסחר תנודתי, הוסיף הנאסד"ק 1.3% והדאו ג'ונס עלה ב-0.6%. מחר צפוי להודיע הנגיד האמריקאי על הצפי להורדת ריבית

בסיומו של יום מסחר תנודתי במיוחד, במהלכו נעו המדדים הלוך ושוב בין ירידות של עד 1.3% ועליות בשיעור דומה, חתמו המדדים את יום המסחר בעליות מתונות. המשקיעים ממתינים לנאומו של בן ברננקי, נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב, מחר (חמישי) בערב - שצפוי לספק תמונה ברורה יותר של מצב המשק וכן את הצפי להמשך הורדת הריבית.

מדד נאסד"ק עלה ב-1.3% לרמה של 2,408 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.6% לרמה של 12,514 נקודות ומדד S&P 500 טיפס ב-0.7% לרמה של 1,379 נקודות.

לאחר שנפלה ב-28% המשיכה קאנטריווייד פייננשל, חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, לאבד גובה. מניית החברה נפלה ב-6.5%, לרמתה הנמוכה ביותר מאז 1996 - לאחר שדיווחה כי מספר העיקולים ושמיטות החוב הנוגעים למשכנתאות שהעניקה זינקו בדצמבר לשיא חסר תקדים.

תוצאותיו של משבר האשראי ממשיכות להכות בשוק ההון האמריקאי. המו"לית מקגרו היל, הבעלים של חברת דירוג האשראי S&P ו"ביזנס וויק" הודיעה היום על קיצוץ של 3% מכלל כוח האדם בחברה, או 611 משרות, והפרשה של 27.3 מיליון דולר לתשלום מס ברבעון הרביעי.

על אף שקיצוץ המשרות ייערך בקרב חטיבותיה הרבות של מקגרו היל, החברה הודיעה כי הקיצוץ קשור בעיקר למשבר בשוק הסאבפריים, אשר הוריד את הביקוש לדירוג אשראי.

לעמדתו של ביל גרוס, מנהלה של קרן האג"ח הגדולה בעולם, על פיה כלכלת ארה"ב כבר מצויה במיתון, התקבלה תמיכה היום מבנק ההשקעות גולדמן סאקס, אשר הצטרף גם לתחזיותיהם של מורגן סטנלי ומריל לינץ’ והודיע היום כי הוא צופה מיתון בכלכלת ארה"ב השנה. להערכתו, יוריד הבנק הפדרלי את הריבית ל-2.5% ברבעון השלישי.

MBIA, חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם, הודיעה כי תחתוך את הדיווידנד הרבעוני ל-13 סנט מ-34 סנט, במסגרת תוכנית לשמור על ההון שלה. החברה מסרה כי הצעד צפוי לחסוך לה כ-80 מיליון דולר בשנה. עוד הודיעה החברה, כי היא מתכוונת לגייס מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח. בתגובה להודעה איבדה מניית החברה 4%.

נקודות אור חיובית למצב המשק האמריקאי ניתן היה למצוא בכל זאת בסקר כלכלנים שערכה סוכנות הידיעות בלומברג, אשר ממנו עולה כי ארה"ב לא תיקלע למיתון, למרות ההאטה בצריכה הפרטית.

לדברי הכלכלנים, הצמיחה תגיע בממוצע ל-1.5% במהלך שישה החודשים הראשונים של 2008, עם זאת, שיעור הצמיחה צפוי להיות הנמוך ביותר מאז תשעה החודשים האחרונים של 2001.

בהמשך לעליית מחירי הנפט וטרנד האנרגיה הירוקה שמרחף בעולם, חשף היום ריק וגנר, מנכ"ל ענקית הרכב ג’נרל מוטורס, מספר דגמים חדשים של מכוניות היברידיות - מכוניות המונעות במקביל על ידי דלק וחשמל. לדברי וגנר, "תעשיית הרכב לא יכולה לסמוך יותר על נפט כאמצעי היחיד להנעת מכוניות".

מנכ"ל בית ההשקעות בר סטרנס, ג'יימס קיין, הודיע סופית על סיום תפקידו. קיין מינה את נשיא הבנק, אלן שוורץ בן ה-57, למנכ"ל. שוורץ ייכנס לתפקיד באופן מיידי, בעוד שקיין יתפקד כיו"ר החברה. החלפת התפקידים נעשתה במטרה להביא להתאוששות של הבנק מהמשבר בשוק הסאבפריים האמריקאי.

משבר האשראי לא מפסיק להכות בענף הקמעונות. סירקט סיטי (סימול CC), קמעונית החשמל והאלקטרוניקה הגדולה בארה"ב, קרסה ב-11%. במהלך השנה האחרונה איבדה מניית החברה 81% מערכה.

מניית טבע המשיכה במגמה החיובית. המניה עלתה לשיא חדש. מתחילת השנה הוסיפה המניה כ-7% לערכה.

מניית ג’קדה המשיכה היום את המגמה החיובית לאחר שאמש זינקה ב-5%, היות שהחברה חתמה על חוזה מהותי לאספקת פתרונות תוכנה לחברת ביטוח גדולה מצפון אמריקה. החוזה נחתם בחודש שעבר וההכנסות ממנו יוכרו ברבעונים הבאים.

יצרנית התרופות תרו תחל לשווק בקרוב גרסה גנרית לתרופה Trileptal של חברת נוברטיס השווייצית. זאת, לאחר ששתי החברות הגיעו להסדר משפטי בתביעה, שהגישה נוברטיס נגד תרו בטענה שהגירסה הגנרית מפרה את הפטנט על התרופה המקורית.

טבע עדיין מעורבת מול נוברטיס בהתדיינות משפטית בנוגע לפטנט על המוצר, אבל גם היא מתכננת להשיק בקרוב גירסה גנרית משלה. כמו תרו, גם טבע לא היתה הראשונה להגיש ל-FDA בקשה לאישור גירסה גנרית למוצר - ולכן על פי סעיף 4 לחוק הץ' וקסמן, השתיים אינן זכאיות לבלעדיות של שישה חודשים בשיווק גירסה גנרית.

לאחר שאיבדה 67% מערכה בתוך חודשיים, המשיכה מניית וריפון את המגמה השלילית.

בין המניות הישראליות שנהנו מהמומנטום החיובי על אף העצבנות בשווקים, ניתן למצוא את יצרנית הציוד הסלולרי סרגון, את יצרנית ספקית שירותי האיתור פוינטר ואת ענקית אבטחת המידע צ’ק פוינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully