וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור בוש: כיכר השוק ריקה

פנחס וולף

9.1.2008 / 19:55

בשוק מחנה יהודה זועמים: הירושלמים לא הגיעו לקניות כי חששו מפקקי ענק. "אמרו לאנשים שהעיר סגורה והם פחדו לצאת מהבית"

בערב בו מבקר נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בישראל, תושבי ירושלים לא ממש מרוצים – כך משתמע מהתגובות של הרוכלים והלקוחות בשוק מחנה יהודה. לטענת בעלי הדוכנים והחנויות בשוק, הימים החזקים של השוק, ימי סוף השבוע, ריקים יחסית לשבועות רגילים והמכירות צנחו פלאים.

"ברוך בואך בוש, אבל הרסת לנו את השוק", התרעם אהרון יאס, בעל חנות לקטניות. "אנחנו יושבים ובוכים. אמרו לאנשים שהעיר סגורה והם פחדו לצאת מהבית. הכל קשקוש. הכבישים פתוחים, אבל לנו גרמו נזק. המשטרה, העירייה והממשלה הכניסו את האנשים לפאניקה על כלום. אני מעסיק שני עובדים ובסוף החודש אצטרך לשלם להם משכורת, וגם חשמל וארנונה. מי יפצה אותי על כך שהגיעו רק חצי מהקליינטים?"

לדוכנו של יאס הגיעו היום 248 לקוחות לעומת 500 שמגיעים ביום רגיל, אבל מצבו של דוד לוי, בעל דוכן "עץ חיים" לפירות לא היתה טוב ממנו. ביום רגיל הוא מוכר סחורה לכ-300 איש. היום רק עשירית מהלקוחות הגיעו. "מקבלים אותו יותר מידי טוב. הוא קובע לנו פה הכל".

גם דינה לוי, תושבת ירושלים וקונה קבועה בשוק, לא מרוצה מביקורו של הנשיא האמריקאי. היא הגיעה לשוק רק מפני שהיא היתה בסביבה. אבל היא הבחינה שאנשים לא עבדו היום עקב הביקור. "זה פוגע במשק", היא הפטירה.

לעומתם, היו שני רוכלים שמרוצים דווקא מהביקור המדיני, למרות הפגיעה במכירות. "לא נורא שחוסמים את הכבישים. זה נותן כבוד למדינה", אמרו אמנון משה מדוכן ירקות ודני שמעון מ"פיצוחי דני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully