וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: צילום התקרית במפרץ – זיוף

שי אילן

9.1.2008 / 16:51

בכיר במשמרות המהפכה טוען, כי צילום התקרית בין הספינות האמריקאיות לפרסיות בסוף השבוע פוברק על ידי הפנטגון

אירן מאשימה את ארצות הברית בזיוף תיעוד התקרית במפרץ הפרסי בסוף השבוע. אמש (שלישי) פרסם הפנטגון צילום וידאו, בו נראית ספינה של חיל הים האירני מתקרבת לכלי שיט אמריקאי במהירות. מפעיל הקשר האירני נשמע בווידאו אומר: "אנחנו מתקרבים אליכם. אנחנו נפוצץ אתכם".

דובר הפרלמנט האירני מסר כי התקרית כולה היא חלק ממסע התעמולה של ארצות הברית נגד אירן. סוכנות הידיעות האירנית "פארס" מצטטת היום מפקד בכיר במשמרות המהפכה, שאומר שהווידאו מזויף. "הצילומים והקולות ששודרו על ידי הפנטגון פוברקו באופן עד כה רשלני, כך שאפילו סנכרון בין הווידאו לקול אין", אמר המקור.

הווידיאו, שלדברי הפנטגון צולם מגשר הספינה האמריקאית, מציג שתי ספינות קטנות מתקרבות לספינת קרב אמריקאית. אחת הספינות נראית בצילום תקריב, והיא מאוישת על ידי שני אנשי צוות. איש הצי האמריקאי נשמע מבקש בקשר מהספינות האירניות להזדהות ולהצהיר על כוונותיהן. הוא מתייחס לחמש ספינות לא מזוהות, ובמקביל נשמעות סירנות מכיוונן. הצילום נמשך ארבע דקות, אולם נמסר שהאירוע כולו נמשך עשרים דקות.

אתמול אמר הנשיא בוש שהאירוע הוא בגדר מעשה התגרות. היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית סטיבן הדלי הזהיר את אירן מפני חזרה על מעשה מעין זה, ואמר שהתקרית כמעט הובילה לעימות ישיר בין הכוחות האמריקאים לאירנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully