וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטאות ביקשו צווי מניעה למרצים

שרון נובק

9.1.2008 / 15:12

ביום ראשון ידון ביה"ד לעבודה בהוצאת צווים שיחייבו את המרצים לשוב לעבודתם. המרצים: דורשים מאתנו לעבוד כעובדי כפיה

ועד ראשי האוניברסיטאות הגיש היום (רביעי) לבית הדין הארצי לעבודה בקשה להוציא צווי מניעה למרצים השובתים. הדיון בבקשה נקבע ליום ראשון, היום בו יפוג האולטימטום שהציבו ראשי האוניברסיטאות לסיום השביתה ללא ביטול הסמסטר. אם יענה בית הדין לבקשת ראשי האוניברסיטאות, תוקף צווי המניעה יהיה לשבועיים והם יופעלו מיידית.

ראשי האוניברסיטאות כבר ביקשו בעבר להוציא צווי מניעה למרצים, אך משכו את בקשתם לאור הצעת הפשרה של נשיא בית הדין לעבודה סטיב אדלר. ההצעה נדחתה לאחר משא ומתן על ידי המרצים.

"לא נפר צווים"

יו"ר הסגל האקדמי צבי הכהן מיהר לגנות את החלטת ראשי האוניברסיטאות לדרוש הוצאת צווי מניעה. "עכשיו יצא המרצע מן השק", אמר הכהן לוואלה! חדשות. "מדובר בצעד חסר תקדים לדרוש מסגל אקדמי לעבוד כמו עובדי כפיה תחת צווים. לא נעבור על כך לסדר היום".
הכהן הבהיר כי המרצים יכבדו את החלטת בית המשפט, ואם יוצאו צווי מניעה אין בכוונתם להפר אותם בשום אופן. "אבל מרצים רבים לא יראו את הוצאת הצווים בעין יפה, ויגיבו לה", הוא הסביר כי מערכת ההשכלה הגבוהה בנויה על שיתוף פעולה בין הגורמים המרכיבים אותה, וקרע ביניהם יפגע במערכת וגם בראשי האוניברסיטאות.

"ההשכלה הגבוהה היא מנוע הצמיחה העיקרי של החברה הישראלית", אמר הכהן, "ואי אפשר לצפות מהמנוע לפעול ללא דלק". לדבריו, היתה התקדמות מסויימת במשא ומתן, אך היא לא היתה מספקת. הסגל האקדמי הבכיר דבק בעמדתו על כך שיכונן מנגנון שיפצה על שחיקת שכרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully