וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הראתה לעולם חשיבות הדמוקרטיה"

ספי קרופסקי

9.1.2008 / 15:31

כך אמר בוש בפגישתו עם פרס. אולמרט החמיא בדבריו לבוש, וציין כי הקשר בין ישראל לארה"ב אינו ניתן לערעור

תאגיד כאן

"חיוני להלחם בטרור כדי להשיג את מטרותינו הפוליטיות", אמר היום (רביעי) נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש המבקר בישראל, בפגישתו עם הנשיא שמעון פרס. בוש הוסיף, כי "עלינו להילחם נגד האידיאולוגיה של השנאה. אני מאמין בכל לבי בחירות". בוש פנה לפרס ואמר, כי ישראל הראתה לעולם מה חשיבותה של הדמוקרטיה, וכי הוא מגיע לביקורו עם תקוות גדולות.

פרס אמר לאחר הפגישה, כי ניתן לבנות קואליצית שלום טובה תחת מנהיגותו של בוש. לדבריו, לרשות ישראל והפלסטינים עומדת שנה להשלמת התהליך שהחל באנאפוליס.

"הקשר עם ארה"ב לא ניתן לערעור"

בוש נחת הבוקר בנתב"ג והתקבל על ידי משמר כבוד וצמרת מדינת ישראל. "עונג וזכות לקבל את פניך בביקורך הרשמי הראשון", בירך ראש הממשלה אהוד אולמרט את בוש עם נחיתתו.

"הקשר בין המדינות הוא בלתי ניתן לערעור. הוא מבוסס על רעיונות של חירות ודמוקרטיה וחברות ארוכת ימים. מההתחלה, מדיניותך שיקפה הבנה בסיסית של האתגרים שניצבים בפני ישראל ומחויבות יציבה לביטחוננו. אתה בן הברית החשוב והחזק ביותר שלנו במאבק בטרור ובפונדמנטליזם, והתומך החזק ביותר ברצוננו לשלום וביטחון".

לדברי אולמרט, "דרך החזון שלך להילחם בטרור - בזכות זה קיבלת אהבה גדולה מהעם בישראל. מאז שאני ראש ממשלה, הפכת לחבר אישי שלי. אני מקווה אדוני, שביקורך בארץ הקודש יהיה בעל משמעות ובלתי נשכח. תודה לך על שנתת לי הזדמנות להשיב לך על הכנסת האורחים הנדיבה שלך בביקורי בארצות הברית".

"אל לנו לזלזל באיום האירני"

בנאומו לכבוד הביקור, התייחס הנשיא פרס לתהליך השלום עם הפלסטינים: "נאומך בפברואר 2002 הביא להסכמה רחבה באזור, באומרך כי חזונך הוא שתי מדינות השוכנות זו לצד זו בשלום ובביטחון. חזונך נראה אז רחוק, היום הוא הבסיס למשא ומתן". לדברי פרס, "השלום יכול להתקדם בשלושה מסלולים: מדיני - מסגרת של שתי מדינות, כלכלי - העלאת איכות החיים בשני צדי הגבול, וביטחוני - סכר לטירוף של חיזבאללה, אירן וחמאס".

בהתייחסו לאיום האירני אמר פרס: "שמענו להצעתך שלא לזלזל באיום האירני - אל לה לאירן לזלזל בנחישותנו להגן על עצמנו". פרס הדגיש כי השנה הקרובה היא קריטית לתהליך השלום: "ערב ביקורך הצהרת כי שנת 2008 תהיה מעבר ממילים למעש, משאיפה למציאות. אכן, 12 החודשים הבאים יהוו מבחן של אמת ואסור שיסתיימו במלל בלבד. הימים הבאים הם חורצי גורל. אם לא ינוצל הזמן להבטיח את השלום, החימוש ההרסני הטרור והלוחמנות ישתלטו על סדר היום. מלחמה לעולם אינה מאוחרת מדי, שלום לעולם אינו מוקדם מדי".

(וידאו באדיבות ערוץ 1. עריכה: יאיר דניאל)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully