וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנה וחצי: רופאים ישראלים בעזה

ניר יהב

9.1.2008 / 11:31

משלחת של "רופאים לזכויות אדם" נכנסה הבוקר לעזה לראשונה מאז עליית חמאס. "המשך הסגר על הרצועה יביא לאסון הומניטרי"

לראשונה מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה בספטמבר 2006 נכנסה הבוקר משלחת של ארגון "רופאים לזכויות אדם" לעזה עם תרופות וציוד רפואי. המשלחת, הכוללת שלושה רופאים ערבים-ישראלים ומנהל מרפאות העמותה, תבקר בבית החולים "שיפא" ותבחן את המצב הרפואי בעזה.

"הביקור של בוש חייב להאיץ את הסרת הסגר מעזה, לא ייתכן שכמעט שני מיליון איש יחיו תחת סגר, יהיו מנותקים מהעולם החיצון ולא יזכו לתנאי מחייה בסיסים. המשך הסגר יביא לאסון הומניטרי", אמר סלאח חאג' יחיא מ'רופאים לזכויות אדם', "אין סיכוי למימוש תהליך שלום כלשהו בלי התייחסות לעזה". יחיא הוא מנהל מרפאות הארגון שהיה אחראי על הוצאת משלוח התרופות והציוד הרפואי מרמאללה. "משאית עם מעל 100 קרטונים עם ציוד בשווי של 40 אלף דולר יצאה בשעות הבוקר המוקדמות מרמאללה, תעבור דרך מעבר כרם שלום ותפרוק את הציוד למשאית פלסטינית שתכניס את התרופות לעזה", אמר.

לחאג' יחיא יצטרפו שלושה רופאים, כולם יעברו דרך מעבר ארז. בקשות קודמות של הארגון להיכנס לעזה בשנה וחצי האחרונות נדחו. בקשתם של רופאים יהודים להיכנס לעזה נדחתה 'מטעמים ביטחוניים'.

"לא יכולנו לחטא ציוד רפואי"

עדות למצבו הקשה של בית החולים ניתן למצוא בתצהירו של מנכ"ל בית החולים 'שיפא' בעזה, חסן חלף, שנמסר לארגון "גישה". לדברי חלף, בשל העלייה הדרמטית בהפסקות חשמל למרכז הרצועה, נגרמים שיבושים רבים במערכות ובמכשור הרפואי בבית החולים. בשבת האחרונה, גילה חלף, היו הפסקות חשמל במשך יותר מעשר שעות ומשאבת באר המים, מקור המים המרכזי של בית החולים, אף הפסיקה לתפקד עד שעה ארבע אחרי הצהריים. "נאלצנו לסגור מערכות חיונית בבית החולים ולא יכולנו לחטא ציוד רפואי".

בתוך כך, הבוקר פסק בג"ץ בעתירת הארגון בעניינם של 15 חולים במצבים רפואיים דחופים ומסכני חיים המבקשים להיכנס מעזה לטיפול בישראל. בג"ץ קבע כי אין עילה להתערב בעניינם של 6 חולים, המנועים מטעמים ביטחוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully