וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל רוצה תיווך, סעודיה מציבה תנאים

ניר יהב

9.1.2008 / 10:23

פלסטינים מסרו לעיתון "אל-חליג'" שחאלד משעל ביקש מערב הסעודית לחדש את התיווך עם הרשות. הסעודים הציבו לחמאס 3 תנאים

ערב הסעודית תשוב לתווך בין חמאס לרשות הפלסטינית, אם חמאס ימלא אחר התנאים שיוצבו לו. כך מסרו מקורות פלסטינים בכירים לעיתון "אל-חליג'", היוצא לאור באיחוד האמירויות. לדברי המקורות, שר החוץ הסעודי סעוד אל-פייסל הודיע לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי ארצו תשוב לתווך בין חמאס לרשות הפלסטינית, רק אם הנהגת חמאס תמלא אחר שלושה תנאים: קבלת היוזמה הסעודית באופן מפורש, כיבוד ההסכמים שחתם אש"ף עם ישראל והשבת השליטה על המוסדות הרשמיים והביטחוניים בעזה ליושב ראש הרשות אבו מאזן.

המקורות גילו כי משעל ביקש מההנהגה הסעודית לתווך שוב בין ארגונו לבין הנהגת הרשות הפלסטינית. לדבריהם, משעל הציע שהדיאלוג בין הצדדים יתבסס על מסמך האסירים שנחתם על ידי הפלגים הפלסטינים בחודש יוני 2006, על "הסכם קהיר" שנחתם במרץ 2005 ועל "הסכם מכה", שנחתם בפברואר 2007 ובו סוכם על הקמת ממשלת אחדות לאומית בראשות איסמעיל הניה.

לפי הדיווח, עד כה סרב חמאס לכבד את ההסכמים שחתמה הרשות הפלסטינית עם ישראל משום שלא הסכים להכיר בישראל. מאותה סיבה סרב חמאס גם לקבל את יוזמת השלום הסעודית. מסיבה זו נמנעה עד כה ערב הסעודית ממתן תשובה חיובית לבקשת התיווך מצד משעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully