וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע בשדרות, שני הרוגים בעזה

ניר יהב ויהושע בריינר

9.1.2008 / 17:30

אדם נפצע קל מרסיסים ועוד 3 לקו בחרדה מפגיעת קסאם בשדרות. צה"ל תקף חוליית משגרי רקטות בבית חנון. הפלסטינים: שני אזרחים נהרגו

מערכת וואלה!

צילום וידאו: שי מכלוף
עריכת וידאו: יאיר דניאל

אדם נפצע קל מרסיסים ושלושה בני אדם הוגדרו כנפגעי חרדה מפגיעת קסאם היום בצהרים (רביעי) בשדרות. אחת הרקטות נפלה בשכונת מגורים בעיר, ופגעה בבית ריק. רקטת קסאם נוספת פגעה פגיעה ישירה בבית הביטחון הישן של אחד מקיבוצי שער הנגב, וגרמה נזק למבנה. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים בתחום המועצה האזורית שער הנגב.

בתוך כך דיווחו מקורות פלסטינים, כי שני אזרחים, גבר ואישה כבת 50, נהרגו בתקיפת צה"ל בבית חנון בצפון רצועת עזה, וכי שלושה פלסטינים נוספים נפצעו. מדובר צה"ל נמסר, כי התקיפה כוונה נגד חוליה ששיגרה רקטות קסאם לעבר שדרות.

קודם לכן, דיווחו הפלסטינים כי צעיר נהרג וחמישה נוספים נפצעו בתקיפת צה"ל בבית להיה שבצפון הרצועה. ההרוג, אמג'ד עבד א-דאים, נפגע מטיל שנורה לעברו. מצה"ל נמסר בתגובה, כי התקיפה בוצעה נגד חוליית משגרי קסאם שזמן קצר קודם לכן ביצעה ירי לעבר ישראל וכי חברי החוליה נפגעו.

הבוקר נורו שבע רקטות קסאם נוספות לעבר הנגב המערבי. אחת מהן פגעה בחצר בית בעיר. אדם אחד לקה בחרדה. שלוש רקטות נחתו בשטחים פתוחים באזור זיקים ושתיים נוספות נפלו בסמוך לשדרות. במקביל נחתו מספר פצצות מרגמה בסמוך לגדר המערכת במרכז רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

"צה"ל יפעל בשיקול דעת"

ועדות ההתנגדות העממית נטלו אחריות לירי הקסאמים הבוקר לעבר מערב הנגב. בכרוז ששלחו נמסר כי "הירי בא בתגובה לפשעים שמבצעת ישראל נגד הפלסטינים מדי יום".

במערכת הביטחון צפו כי ירי הקאסם יימשך ואף יוגבר בעת ביקורו של הנשיא האמריקאי בישראל וכי ארגוני הטרור בעיקר ברצועה ינסו לחמם את הגזרה. גורמים במערכת הביטחון אומרים כי לא יהססו לפעול כנגד משגרים וכנגד פצצות מתקתקות, אולם הדגישו כי צה"ל יפעל בשיקול דעת.

נראה כי על אף הירי הבוקר לא ייצא צה"ל לפעולות קרקעיות בעזה. אמש הוטל סגר כללי בגדה המערבית ובמערכת הביטחון ינסו לשמור על "גל שקט", כדבריהם, על מנת לה להעביר את ביקורו של בוש ללא פעילות מוגברת של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully