וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לתחזיות: קלינטון ניצחה בניו המפשייר

9.1.2008 / 6:20

בתום קרב צמוד, הקדימה קלינטון את אובמה באלפים בודדים של קולות. ג'ון מקיין ניצח בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית

הפריימריז בניו המפשייר לא מפסיקים לספק דרמות: בניגוד לכל התחזיות, הילרי קלינטון ניצחה בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטיות בניו המפשייר. לפי התוצאות, הילרי הקדימה את אובמה באלפים בודדים של קולות. בנאום נרגש הודתה קלינטון לתומכיה והוסיפה כי "בשבוע האחרון האזנתי לכם, ובמקביל גיליתי את הקול האמיתי שלי". לדבריה, "אני מוכנה להפשיל את השרוולים ולהמשיך במירוץ במלוא הכוח".

ניצחון זה מהווה ללא ספק זריקת מרץ אדירה לקמפיין של קלינטון, שנקלע למשבר קשה לאחר ההפסד לפני שבוע בפריימריז באיווה. רק אתמול הצביעו הסקרים על יתרון דו-ספרתי לאובמה ואף יועציה הקרובים של קלינטון הביעו ספק ביכולתה לגבור על הסנטור הכריזמטי מאילינוי. פרשנים רבים העריכו כי היו אלו הדמעות שהזילה קלינטון במסיבת עיתונאים אתמול, שהקנו לה את ניצחונה. לא ניתן לדעת אם הדבר היה מתוכנן או ספונטני, אולם ברור לכל כי בכך הצליחה קלינטון לנפץ את התדמית המנוכרת שליוותה אותה עד עתה.

ברק אובמה היה הראשון לברך את קלינטון. מול אולם גדוש בתומכים בעיר מנצ'סטר שניו המפשייר, אמר אובמה כי "קלינטון ניהלה קמפיין מעורר הערכה". אולם, הוא הקרין ביטחון מלא בניצחונו במירוץ הארצי והבטיח כי "בתור נשיא, נצא מעירק ונשקיע יותר בחינוך ובחברה".

ניתוח ראשוני של התוצאות מראה כי קלינטון זכתה לרוב גדול בקרב הנשים, בעוד שאובמה זכה לרוב בקרב הגברים. כמו כן, נראה כי מצביעים עצמאיים רבים, שאינם רשומים באף מפלגה הצביעו עבור אובמה. זאת בעוד שרוב קהל מצביעיה של קלינטון שייך לגרעין הקשה של המצביעים הדמוקרטיים.

עוד נתון מעניין בפריימריז הוא שיעור ההצבעה הגבוה. נראה כי בשונה ממערכות בחירות בעבר, האמריקאים מגלים יותר ויותר עניין בפוליטיקה המפלגתית. אפילו הקור העז שבניו המפשייר לא הרתיע את המצביעים, ובמקומות מסוימים במדינה אף אזלו פתקי ההצבעה.

קאמבק למקיין

בצד הרפובליקני , ניצח הסנטור ג'ון מקיין עם 37% מקולות הבוחרים, והרחק מאחוריו מדורג מיט רומני עם 30% מהקולות. מקיין מיהר להתייצב מול המצלמות ולהכריז על ניצחונו. בנאום נרגש הוא אמר כי "במירוץ הזה הראנו לכולם מהו קאמבק אמיתי". לדבריו, "כבר הספידו אותי ואמרו שאין לי סיכויים, אולם תושבי ניו המפשייר הוכיחו את ההיפך. מייק האקבי, שהפתיע כמעט את כולם כשניצח לפני שבוע בפריימריז באיווה, דורג רק במקום השלישי עם 12% מהקולות.

המירוץ הרפובליקני נחשב רדום יחסית לזה הדמוקרטי, היות שרודי ג'וליאני, שמוביל בסקרים הארציים, החליט להשקיע את כל האנרגיה ב"יום שלישי הגדול" בחמישה בפברואר. במועד זה, שנחשב לשיא הפריימריז ייערכו בחירות ב-22 מדינות במקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully