וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר האלים מעמונה: מילאתי פקודות

פנחס וולף

9.1.2008 / 5:30

שוטר יס"מ שנתבע על אלימות בפינוי המאחז, מאשים את המשטרה במתן הפקודות. הפרקליטות: נעשה שימוש בלתי סביר בכוח

שוטר היס"מ, מרדכי מהגר, שנתבע בגין אלימות בה נקט בפינוי המאחז עמונה לפני כשנתיים, מאשים את דרגי הפיקוד של המשטרה. לטענתו, כפי שהגיש כהצהרה לבית המשפט, הוא פעל בהתאם להוראות שקיבל ממפקדיו ולאחר מכן דרגי הפיקוד במשטרה התנערו מאחריות.

פינוי המאחז עמונה, גרר תביעות רבות לבית המשפט נגד שוטרים שהשתתפו בו, ביניהם מהגר, שצולם מכה מפגינים באלה בתוך אחד הבתים שיועדו לפינו.

ישי גרינבאום, שפונה מעמונה, הגיש בעזרת "האגודה לזכויות האדם ביש"ע" תביעת נזיקין נגד מהגר. על פי כתב התביעה, מהגר היכה את המפגין בראשו, בידיו וברגליו במשך שתי דקות רצופות. כתוצאה מכך נגרמה לו נכות בשיעור של 15%.

עם סיום חקירת המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, הוחלט להגיש נגד מהגר כתב אישום בכפוף לשימוע. פרקליטות המדינה החליטה שלא להעניק לו הגנה משפטית. בכתב ההגנה שהגישה מטעם המשרד לביטחון פנים, היא אף מאשימה את השוטר בעבירות שיוחסו לו.

"דרגי הפיקוד של המשטרה כשלו "

"הנתבעת (המשרד לביטחון פנים, פ"ו) אינה חולקת כי הנתבע (מהגר, פ"ו) עשה בנסיבות העניין שימוש לא סביר בכוח נגד התובע", נכתב בכתב ההגנה של הפרקליטות. בסעיף אחר, הפרקליטות מכחישה כי במעשיו מילא מהגר הוראות מגבוה.

לעומת התנערות הפרקליטות ממעשי מהגר, הוא טען בתשובתו לבית המשפט כי הדרג הפיקודי הוא זה שנתן את ההוראות, לרבות השימוש באלות. לטענתו, השיקולים הפוליטיים גברו על חובת המשרד לביטחון פנים כלפיו וכלפי יתר השוטרים, "ועל כן נעשתה פעולה בלתי כרוכה ובלא היערכות מספיקה, לא מבחינת הכנה ולא מבחינת סדר הכוחות. דרגי הפיקוד של המשטרה כשלו באשר נתנו הוראות מהן ביקשו להתנער אחר כך".

מאז פינוי עמונה, לא פונו מאחזים בסדר גודל דומה. לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש היום לישראל גברו הלחצים על פינוי מאחזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully