וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: אזכיר לישראל מחויבותה לשלום

שי אילן

9.1.2008 / 0:24

ערב הביקור בישראל, הודיע הנשיא האמריקאי כי ישוחח עם מנהיגי האזור בעניין אירן, ש"תמשיך להיות איום כל עוד לא תוותר על העשרת האורניום"

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר במסיבת עיתונאים אמש(שלישי) כי בביקורו במזרח התיכון, שיחל היום, הוא מתכוון להזכיר לישראלים ולפלסטינים את מחויבויותיהם במסגרת תהליך השלום. לדברי בוש, ישראל זכאית לביטחון ואילו הפלסטינים זכאים למדינה ריבונית. הנשיא אירח היום בבית הלבן את נשיא טורקיה, עבדאללה גול.

עניין נוסף אליו התייחס בוש, הוא האיום האירני. לדבריו, "אירן הייתה איום, היא איום כיום ותוסיף להיות איום כל עוד לא תוותר על העשרת האורניום". בוש אמר שהוא ישוחח בעניין זה עם מנהיגי מדינות ערב בהן יבקר במהלך תשעה הימים בהם ישהה באזור. הנשיא התייחס לדו"ח המודיעין האמריקאי, לפיו אירן הפסיקה את תוכנית הגרעין הצבאית שלה, ואמר שאין להבין ממנו שאירן חדלה לסכן את האזור.

בוש התייחס גם לתקרית שאירעה בסוף השבוע בין כלי שיט של הצי האמריקאי לבין ספינות אירניות. לדברי בוש, האיום של הספינות האירניות הוא בגדר "מעשה התגרות". בוש אמר כי המסר שלו לאירנים הוא "לא הייתם צריכים לעשות את זה, פשוט מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully