וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקטיושות הוכיחו שהעורף עדיין חשוף"

8.1.2008 / 19:55

כך אמר שר הביטחון. לדבריו, לא נפתחה חזית חדשה בצפון, אך יש לשמור על דריכות. הוא הוסיף כי מערכת הביטחון מכינה פעולה גדולה בעזה

"הקטיושות שנפלו היום בצפון מראות שהעורף עדיין חשוף, עוד יותר מאשר בעבר", כך אמר שר הביטחון אהוד ברק בכנס של ראשי המועצות האזוריות, שנערך בקיבוץ בית הערבה. "זה לא אומר שנפתחת חזית חדשה אך זה מראה שחייבים להישאר דרוכים אל מול התקפות שכאלה" אמר ברק. הוא הוסיף כי "מי ששיגר את הקטיושות הוא כנראה איזשהו פלג תמהוני שקשור לג'יבריל".

שר הביטחון התייחס גם למצב הביטחוני בדרום הארץ. לדבריו, "בעזה מתבצעת פעילות מוצלחת מבחינה מבצעית. המשימה שלנו להביא שקט טרם בוצעה, אך נמשיך בפעילות המבצעית ובעיצומים הכלכליים על הרצועה. במקביל לכך, נדאג למיגון היישובים וגם לנושא כיפת הברזל. אנו מכינים את הפעולה הגדולה שכנראה לא יהיה מנוס ממנה. אנו לא ששים לבצע אותה אך לא נעשה זאת עד שימוצו כל הנושאים מסביב".

ברק התייחס גם לעתידו בממשלה לאחר פרסום דו"ח וינוגרד: "כשיפורסם הדו"ח אקרא אותו. אני זוכר את מה שאמרתי אבל בינתיים קרו כמה דברים. אשקול מה נכון למדינת ישראל ועל פי זה אנהג". בנאומו בשדות ים עם חזרתו למירוץ הפוליטי, הצהיר ברק כי יפרוש מהממשלה לאחר פרסום הדו"ח.

על סוגיית הרחבת התנחלויות אמר ברק, "לא נאפשר יישובים חדשים וגם לא פרוייקטים חדשים, אפילו כאלה שאנו חושבים שיש להקים".

במהלך הכנס החמיא שר הביטחון למועצות האזוריות על היקפי הגיוס של הנוער לצבא. ראש המועצה האזורית מטה אשר יהודה שביט אמר לברק כי "האירועים היום מראים שלמרות שאין שקט, תקציב הביטחון ביישובים עומד על אפס". השר ברק הבטיח לבדוק את הנושא.

כמה מהמשתתפים בכנס קראו לברק לשמור על יציבות שלטונית ועל כך השיב ברק בצחוק : "צריכים להתקדם במרץ. קדימה, לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully