וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה ממופז: התנצל בפני עיתונאי ערבי

ניר יהב

8.1.2008 / 15:32

בפגישתו של שר התחבורה עם ראש מועצת דיר חנא כיבה מופז מכשיר הקלטה של אחד העיתונאים. מרכז אעלאם דורש שהשר יתנצל

מרכז "אעלאם" (מרכז תקשורת לחברה הערבית בישראל) דורש משר התחבורה שאול מופז להתנצל בפני העיתונאים הערבים שנכחו בפגישה שקיים עם יו"ר מועצת דיר חנא, לאחר שכיבה מכשיר הקלטה של אחד מהם.

ביום חמישי ביקר מופז בכפר דיר חנא ונפגש עם יו"ר המועצה סמיר חוסיין ועם חברי המועצה. הפגישה זכתה גם להתייחסות בתקשורת הערבית ולשם כך נכחו בפגישה גם עיתונאים ערבים ותיעדו את הדברים של מופז. ב"אעלאם" טוענים כי מופז כיבה את מכשיר ההקלטה של אחד העיתונאים ומסר אותו בחזרה לעיתונאי. יתר העיתונאים שנכחו בחדר הזדהו עם עמיתיהם ועזבו את החדר.

במכתבו של מרכז "אעלאם" למופז נכתב שהאירוע היה פתוח לתקשורת ונאמו בו דוברים אחרים שדבריהם הוקלטו. "יודגש כי לא ציינת עם תחילת דבריך כי הדברים נאמרים 'אוף דה-רקורד' (לא לציטוט – נ.י) כנהוג כאשר אדם מפחד בדרך כלל שדבריו יתפרסמו. תחת זאת יודגש, גם כן, כי שר המוזמן לדבר בפני קהל אינו יכול לדבר 'שלא לציטוט'. יוצא כי העיתונאי פעל בהתאם לזכויות השמורות לו בחוק. תגובתך פגעה אפוא בזכויותיו של העיתונאי. אנו מזכירים כי אנשי ציבור וממשל מהווים מקורות חשובים לעבודתו של העיתונאי. התייחסות לא הוגנת ופוגענית לעיתונאים גורמת נזק רב להם, לעבודתם ולזכויותיהם הבסיסיות".

מרכז "אעלאם" מבקש ממופז להתנצל על התנהגותו כלפי העיתונאי. "נבקשך להתנצל בפני העיתונאי שהשפלת ופגעת בזכויותיו. אנו נראה בכך גם התנצלות בפני כל העיתונאים הערבים שנכחו בישיבה", נכתב.

מלשכתו של מופז נמסר כי הסיפור מגוחך ולא ראוי לתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully