וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: הממשלה מחלישה את כושר ההרתעה

ספי קרופסקי

8.1.2008 / 13:17

לדברי גורמים במפלגה, ירי הטילים בצפון הוא סימן נוסף לכך. "ישראל חייבת ממשלה אחרת שתנהיג מדיניות תקיפה ואחראית". ברק: הסטטוס קוו לא ישתנה

בתגובה לירי הקטיושות לפנות בוקר בשלומי, אמרו גורמים בסיעת הליכוד כי ממשלת אולמרט וברק מחלישה את כושר ההרתעה של ישראל, וירי הטילים בצפון הוא סימן נוסף לכך. "אובדן כושר ההרתעה החל בנסיגה החד צדדית מלבנון בשנת 2000 והמשיך בניהול הכושל של מלחמת לבנון השנייה", אמרו. "ישראל חייבת ממשלה אחרת שתנהיג מדיניות תקיפה ואחראית".

חבר הכנסת סילבן שלום (ליכוד) אמר, כי "שוב הוכח עד כמה המלחמה האחרונה בלבנון הייתה כשלון". לדבריו, לא רק שלא הוסר איום הטילים על ישראל, לחיזבאללה יש יותר נשק היום ממה שהיה לו בזמן המלחמה.

השר לפיתוח הנגב והגליל יעקב אדרי (קדימה), הפנה אצבע מאשימה לממשלת לבנון ולכו"ח יוניפי"ל המוצב בדרום לבנון. "אנו רואים בחומרה רבה את ירי הקטיושות על שלומי ורואים את ממשלת לבנון כאחראית לדבר", אמר השר אדרי. "צריך לזכור שבמקום גם פועל כוח רב לאומי שתפקידו למנוע אירועים מסוג זה. כנראה שארגוני המחבלים מנסים לחמם את הגזרה בצפון ובדרום ערב ביקורו של הנשיא בוש, כדי להזכיר שהם קיימים. אני מקווה שזהו אירוע חד פעמי, ולא יותר מכך".

שר הביטחון אהוד ברק אמר בסיור בצפון, כי "מדובר באירוע חריג וחמור, אך אנחנו לא מתכוונים להרשות את שינוי הסטטוס קוו. לדבריו, "אנחנו נלמד את מה שקרה כאן, נחשוב, נחליט ונעשה את מה שצריך".

כוח יוניפ"ל מסר כי הוא חוקר את ירי הטילים לעבר שלומי. דובר צבא לבנון הכחיש כי נורו טילים משטח לבנון, ואמר כי "לצבא אין שום קשר לדיווחים מישראל".

שני טילי קטיושה נפלו הלילה (שלישי) בישוב שלומי בגליל המערבי. אחד הטילים פגע בחצר בית. איש לא נפגע, אך נזק נגרם למרפסת הבית. טיל נוסף נפל בכביש בישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully