וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביפן מציגים: בתי כלא לקשישים

8.1.2008 / 8:17

הממשלה היפנית ממציאה מדי יום פתרונות לבעית ההזדקנות - שכעת כוללת גם את האסירים. בתוכנית: מעליות וצוות סיעודי

האוכלוסייה ביפן מזדקנת, וממוצע הגיל הולך ועולה. זו בעיה שקיימת בכל השכבות וכל המגזרים, והממשלה נאלצת למצוא פתרונות יצירתיים. כעת, אחד מהם הוא בתי כלא חדשים. אחרי הכל, גם אוכלוסיית האסירים מזדקנת במהירות.

ממשרד המשפטים היפני נמסר הבוקר כי (שלישי) שלושת בתי הכלא הללו יכללו מעליות, שיפועים לכיסאות גלגלים ומעקות נוחים בשירותים ובמקלחות. הארוחות יהיו בריאות יותר. בצוות יכללו, פרט לסוהרים ולבעלי המקצועות הרגילים, גם אחיות ואחים וצוות סיעודי.

מספר האסירים היפנים מעל גיל 60 עלה מ-3,500 בשנת 1997 ל-8,700 תוך פחות מעשור. ביניהם ישנם לא מעט אסירים עם מגבלות, הפזורים כעת בין בתי הכלא השונים במדינה, ומקשים על הצוות הרגיל להתמודד עמם. כל אחד משלושת בתי הכלא החדשים יאכלס 360 אסירים קשישים, ומשרד המשפטים מקווה לראות אותם מאוכלסים עד סוף השנה.

למרות שבתי הכלא החדשים נחשבים ל"בתי כלא ללא מחסומים", בכיר במשרד המשפטים הבהיר כי הם עדיין יכללו את כל המגבלות הרגילות על החופש של יושביהם. "כמובן ש'ללא מחסומים לא אומר שהאסירים יוכלו לצאת החוצה או להסתובב בחופשיות בבנין", אמר הבכיר. "הכוונה ב'ללא מחסומים' היא שאסירים עם מוגבלויות יוכלו לנוע בהם כמו כל אדם, ללא המחסומים העומדים בפניהם בבתי כלא כיום".

הזדקנות האסירים, כאמור, היא רק חלק קטן מהבעיה הכללית ביפן. ב-2005, 20% מהאוכלוסייה עברה את גיל 65, והאחוזים ממשיכים לעלות במהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully