וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח אל-איסלם: נשוב ונתקוף את צבא לבנון

8.1.2008 / 1:23

בהקלטה באינטרנט הזדהה הדובר כשאקר עבסי, מנהיג הארגון שנחשב למת לאחר הקרבות בנהר אל-בארד. "זו רק ההתחלה"

מנהיג הארגון האיסלמי הקיצוני פתח אל-איסלם מאיים לשוב ולתקוף את צבא לבנון, זאת כשלושה חודשים לאחר סיום הקרבות בין הצדדים במחנה הפליטים נהר אל-בארד שבצפון לבנון. בהקלטה בת 58 דקות שהועלתה אמש (שני) לאתר אינטרנט המשמש בין השאר את ארגון אל קאעדה, אמר דובר שהזדהה כשאקר עבסי כי " מה שקרה בנהר אל-בארד היה רק ההתחלה... בשם אלוהים אתם לא תחיו בביטחון".

אם ההקלטה תתגלה כאותנטית, היא תשמש עדות ציבורית ראשונה לכך שעבסי הצליח לשרוד את 15 שבועות הקרב במחנה הפליטים, שבמהלכם נהרגו כ-400 בני אדם. "זהו הנאום הראשון שלי לאחר נהר אל-בארד", אומר הדובר בהקלטה, לפני שהוא פונה ומשבח את מנהיג ארגון אל קאעדה אוסמה בן לאדן, שאותו הוא כינה "השייח של המוגה'דין".

לאחר שצבא לבנון הצליח לתפוס את השליטה במחנה הפליטים, בתחילת ספטמבר אשתקד, זוהתה אחת הגופות כמשתייכת לעבסי. ואולם, לדברי התובע הכללי בלבנון, בדיקות דם וד.נ.א הוכיחו כי עבסי לא נמנה על לוחמי הארגון שנהרגו בקרבות במחנה הפליטים.

עבסי הוא פלסטיני, שנידון למוות שלא בפניו בגין רציחתו של דיפלומט אמריקאי בירדן ב-2002. מאוחד יותר הוא נכלא בסוריה, ואת הארגון האיסלמי הקיצוני הוא הקים בשנה שעברה בצפון לבנון. לדברי הדובר בקלטת, במחנה הפליטים נהר אל-בארד היו כ-140 לוחמים. הוא סיפר, כי תקוותו הייתה למות במחנה לצד חבריו הלוחמים, והוא האשים את צבא לבנון בשימוש בכלי נשקים אסורים בקרב, שהרסו את מרבית המחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully