וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

אסף רותם

7.1.2008 / 23:22

מדד נאסד"ק איבד כ-0.2% ל-2,499 נקודות ומדד דאו ג’ונס עלה ב-0.2% ל-12,827 נקודות. מדד S&P500 טיפס ב-0.3% ל- 1,416 נקודות

יום מסחר הפכפך התנהל בעצבנות בוול סטריט ובו נסחרו המדדים בין עליות של כ-1% לבין ירידות של עד 1%, ובסיכום ננעלו המדדים במגמה מעורבת: מדד נאסד"ק איבד כ-0.2% ל-2,499 נקודות ומדד דאו ג’ונס עלה ב-0.2% ל-12,827 נקודות. מדד S&P500 טיפס ב-0.3% ל- 1,416 נקודות. זאת, לאחר הפאניקה ששררה בשוקי וול סטריט ביום שישי האחרון, בסיומו איבד מדד נאסד"ק 3.8% ומדד דאו ג'ונס ירד ב-2%.

להמשך המגמה השלילית של סוף השבוע תרמו כמה נבואות שחורות בנוגע לכלכלה האמריקנית. מרטין פלדסטין, כלכלן באוניברסיטת הרווארד ונשיא הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כלכלית בארה"ב, אמר היום כי הסבירות למיתון בארה"ב עלתה ליותר מ-50% בעקבות דו"ח התעסוקה המאכזב, שהצביע על הגידול האיטי ביותר בשוק העבודה האמריקאי מזה ארבע שנים וחצי.

במקביל, אמר גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס כי הוא צופה שכלכלת ארה"ב תגלוש ל"מיתון שיהיה אחד החמורים ביותר שראינו לאחרונה". גם כלכלני מריל לינץ' ומורגן סטנלי תמימי דעים: "כלכלת ארה"ב כבר שקעה במיתון; השאלה היא רק כמה עמוק יהיה וכמה זמן יימשך".

בהמשך לפרסום נתוני התעסוקה המאכזבים מיום שישי, פירסמה היום ממשלת ארה"ב את דבר קיומה של מגמה שלילית חדשה של מעסיקים בארה"ב שמעבירים יותר עובדים למשרה חלקית בניסיון להפחית את ההוצאות מבלי לנקוט בפיטורים. המגמה מצביעה על כך שהמעסיקים החלו לנהוג בזהירות על רקע ההאטה הכלכלית. לדברי כלכלנים, מגמה זו עשויה להוביל בסופו של דבר לעלייה בשיעור האבטלה.

עם זאת, לא כולם פסימים בוול סטריט. מספר בכירים במערכת הבנקאות האמריקאית, וביניהם טוביאס לווקוביץ', אסטרטג המניות הראשי של בנק ההשקעות סיטי, אבי ג'וזף כהן בגולדמן סאקס ועמיתיהם - אמרו ללקוחותיהם כי למרות הירידות ב-2007, מדד S&P500 צפוי לעלות השנה ב-14%

ענקית ציוד התקשורת מוטורולה (-1.06% , 14.91), דיווחה על רכישת קמעונית המוזיקה המקוונת האסיאתית, סאונדבאז (Soundbuzz). מדובר בחנות המוסיקה המקוונת הגדולה באסיה עם למעלה מ-750 אלף שירים הנגישים להורדה. מוטורולה צופה כי הרכישה תתרום להרחבת שירות הורדות השירים שלה גם למדינות כגון הודו, אוסטרליה ודרום מזרח אסיה. מניית מוטורולה איבדה בשנה האחרונה כמעט מחצית מערכה בשל הרעה בתוצאותיה העסקיות.

מניית אינטל (0.93% , 22.88) תנסה להתאושש מנפילה של 8.1%, אותה רשמה ביום שישי בעקבות הורדת דירוג שנייה בתוך שבוע. נפילת המניה הובילה את מגזר הטכנולוגיה בארה"ב לירידות, ובעקבותיה נחתך שווי השוק של ענקית המעבדים ביותר מ-12 מיליארד דולר לכ-132.5 מיליארד דולר. אנליסטים חוששים, כי ההאטה בפעילות הכלכלית בארה"ב תפגע במכירות המחשבים האישיים והשרתים, אשר מופעלים ברובם באמצעות המעבדים של אינטל.

אצל הישראליות דיווחה מגל (0.32% , 6.28) מערכות ביטחון כי תקים מערכת הגנה היקפית סביב נמל ימי ראשי באפריקה תמורת 1.25 מיליון דולר. הפרויקט כולל מערכת גדר זעזועים, מצלמות במעגל סגור, בקרת כניסה ומערכת מעקב תרמית לשימוש יום ולילה.

ריטליקס (4.16% , 13.51) נסחרת על רקע פרסום כניסתם של יאיר פודים ויצחק שרם לאחזקה של 4.7% בחברה. בעוד מניית חברת התוכנה הישראלית צונחת לשפל של חמש שנים, רכשו השניים את הנתח האמור תמורת כ-50 מיליון שקל. כשליש מהרכישה בוצע באמצעות הלוואה העסקה בוצעה ב-31 בדצמבר 2007 - יומיים לפני אזהרת הרווח של ריטליקס, אשר הפילה את המניה בכ-15%. משרם פודים גרופ לא נתקבלה תגובה לשאלה, האם תמורת העסקה הבודדת עודכנה כלפי מטה בעקבות נפילת המניה.

נייס (0.06% , 31.57) חשפה שתי עסקות בהיקף של מיליוני דולרים כל אחת, עם שניים מתוך שלושת הבנקים הגדולים בארה"ב - סיטי, ג'יי.פי מורגן צ'ייס ובנק אוף אמריקה. לשני הבנקים מערכת הקלטה וניתוח מידע מסוג NICE Perform. אחד משני הבנקים גם הזמין פתרון תוכנה למניעת הונאות מתוצרת אקטימייז, החברה הבת של נייס. מניית נייס איבדה בשבוע שעבר 8.5% מערכה.

פוינטר טלוקיישן, שזינקה ב-10% ביום שישי למרות הירידות החדות בשוק המשיכה את המגמה החיובית. החברה פירסמה תחזית ראשונה ל-200 לאחר שהשלימה לאחרונה את רכישת חברת סלוקייטור ב-18 מיליון דולר. פוינטר צופה מכירות שיא של כ-65 מליון דולר ב-2008 עם רווח תפעולי של כ-6 מיליון דולר.

בי.וי.אר מערכות (5.88% , 0.18), זכתה בחוזה לאספקת מערכות "אהוד" לאימון ותחקור קרבות אוויר בהיקף של 18.4 מיליון דולר עבור חיל אוויר במדינה זרה ששמה לא נמסר לפרסום. כ-18 חילות אוויר בעולם משתמשים במערכת זו.

חברת המחקר אמריקאן טכנולוג'י הפחיתה את ההמלצה למניית טבע (0.17% , 47.91) ל"נייטרלי", מ"קנייה". זאת לאחר שטבע עלתה בכ-10% בחודשיים האחרונים והתקרבה למחיר היעד שהציבו לה בחברת המחקר - 52 דולר.

טבע, שהתממשה ביום שישי ב-1.8% משיא כל הזמנים, נסחרה בירידה מוקדם יותר אולם ננעלה לעליות.

ביום שישי זינקה מניית יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית סרגון (-6.67% , 10.49) ב-6.8%, בתגובה להעלאת המלצה למניה. בית ההשקעות האמריקאי מורגן ג'וזף העלה את ההמלצה לסרגון ל"קנייה", מ"החזק", וצירף לה מחיר יעד של 16 דולר. מנגד, אוסקר גרוס העלה את ההמלצה למניה ל"קנייה", מ"הפחת", אבל חתך את מחיר היעד ל-14 דולר מ-16 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully