וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”ניתן לסיים את שביתת המרצים בתוך יום”

ספי קרופסקי

8.1.2008 / 3:10

לדברי יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, הפער בין הצדדים קטן מאוד. עם זאת, נציגי המרצים דחו את הצעת הפשרה של ביה"ד לעבודה והציעו תוכנית חלופית

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות הפרופ' משה קווה, אמר אמש(שני), כי הפערים בין המרצים לאוצר קטנים, וכי אם תושקע מחשבה יצירתית "בתוך יום ניתן יהיה לסגור את הפער ולהמשיך לדבר על העתיד".

קווה אמר את הדברים לאחר שהסתיימה ללא תוצאות הפגישה בין נציגי האוצר לראשי הסגל האקדמי בבית הדין לעבודה. במהלך הדיון קיבלו נציגי האוצר את הצעת הפשרה של נשיא בית הדין סטיב אלדר, לפיה בורר חיצוני יקבע את מידת שחיקת שכר המרצים. ואולם, נציגי המרצים דחו את הצעת הפשרה, ואמרו כי "עשינו כבר ויתורים גדולים כדי להביא לחזרתם של הסטודנטים לספסל הלימודים".

לדברי המרצים, "הצעת ביה"ד לא רק שלא תגרום למניעת השחיקה בשכר, אלא אף תנציח אותו". המרצים הציעו חלופה להצעת בית הדין, בדמות מנגון שלדבריהם "ימנע את שחיקת השכר וישווה את התנאים לאלו הקיימים במגזר הציבורי".

לפי הצעת אדלר, המרצים יקבלו תוספת שכר מיידית, תוך כדי הליך בוררות על גובה הפיצוי שינתן למרצים על שחיקת השכר. הצעה בדבר מינוי בורר חיצוני שישפוט בין הצדדים הוצעה כבר בעבר על ידי שר האוצר רוני בר-און.

בתוך כך, בעקבות הדיון שהתקיים שלשום בוועדת החינוך של הכנסת על המשך השביתה במוסדות להשכלה גבוהה, גורמים בכירים באגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים איימו כי בכוונתם לחסום צמתים בימים הקרובים. "שמנו לב שאין ברצונו של אף אחד מהצדדים להביא לידי פיתרון המשבר", אמרו הגורמים. "אנחנו לא מוכנים להמתין ל-13 בינואר".

במהלך הדיון עצמו מתח יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור ביקורת חריפה על התנהלות האוצר במשא ומתן. "נוצר כאן רושם שנוח לאוצר שהדברים אינם מתקדמים. מדובר פה על הרבה מאוד דמעות וכאב של סטודנטים, ועל מסר לגבי דמות המדינה כולה", אמר מלכיאור לנציגי האוצר בדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully