וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו התחמקה מהצבעת אמון בממשלה

פנחס וולף

7.1.2008 / 19:07

נדחו 3 הצעות אי אמון נגד הקפאת הבניה בהתנחלויות. ליברמן: יש לנו קוווים אדומים. ש"ס: ישראל ביתנו כבר ויתרה על שכונות בירושלים

הכנסת דחתה היום (שני) שלוש הצעות אי אמון נגד הממשלה בנושא הקפאת הבניה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים. עם זאת היו אלו מרבית חברי סיעת "ישראל ביתנו" שהפתיעו, ולא נכחו במליאה במהלך ההצבעה. ח"כ דוד רותם אף הצביע בעד הצעת אי האמון. יו"ר המפלגה השר אביגדור ליברמן אמר לוואלה! חדשות בתגובה, כי "יש לנו קווים אדומים וברור לכולם שאיננו יכולים להצביע בעד הקפאת הבניה". לדבריו, "עמדתנו בנושא פורסמה בכתובים עוד לפני ועידת אנאפוליס, והיא ידועה היטב לראש הממשלה אהוד אולמרט".

לעומת העמדה הניצית שהציגה "ישראל ביתנו", חברי הכנסת של סיעת ש"ס הצביעו בעד הממשלה והקפאת הבניה, אף על פי שבעבר התבטאו בכירים בסיעה נגד הקפאת הבניה בהתנחלויות. דובר הסיעה רועי לחמנוביץ' אמר לוואלה! חדשות כי "ש"ס לא מייחסת חשיבות להצבעות פרוצדרוליות, אלא למעשים". לדבריו, "לצערנו הרב ישראל ביתנו כבר הודיעה בעבר שהיא מוכנה לוותר על שכונות במזרח ירושלים, ולכן נטל ההוכחה מוטל עליה".

הצעות אי האמון הוצעו על רקע החלטתו של אולמרט להעביר אליו את הסמכות לאשר בניה בהתנחלויות. באופוזיציה אף הביעו מחאה על הדיווחים כי אולמרט צפוי להתחייב בפני בוש להחמיר את הנהלים על בניה בהתנחלויות קיימות ולפרק מאחזים לא חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully