וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חקירה להתנהלות מול ניצולי השואה

פנחס וולף

7.1.2008 / 12:47

מטרת ועדת החקירה: לבחון האם הממשלה עושה את כל הדרוש לסיוע לניצולים. הוועדה תבדוק גם התנהלות ממשלות קודמות בנושא

הוועדה לביקורת המדינה החליטה היום על הקמת [[ועדת חקירה ממלכתית]], שתבדוק את התנהלות ממשלות ישראל בנושא ניצולי השואה. מטרת הוועדה היא לבחון האם הממשלה עשתה ועושה את כל הדרוש לסיוע לניצולי השואה. יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר כי כבר היום יפנה ליו"ר בית המשפט העליון דורית ביניש בבקשה למנות שופט לראשות הוועדה בהקדם.

ח"כ שרה מרום שלו מהגמלאים, ניצולת שואה בעצמה, בירכה על הקמת הוועדה. "התנהלות הממשלה מביישת ושערורייתית. שוב בירוקרטיה, אטימות ומאבקי כוח מונעים מהניצולים לקבל את שמגיע להם", אמרה שלו. "יש לחקור כל מי שיש לו יד בעיכוב ההסכם".

בתוך כך, אתמול נפגש ראש הממשלה אהוד אולמרט עם נציגי הניצולים, וסיכם איתם על לוח זמנים חדש להענקת הקצבאות, לאחר שהממשלה לא עמדה בלוח הזמנים המקורי שסוכם עמם. לפי הלוח החדש, הקצבה המיוחדת ליוצאי מחנות וגטאות ש"נפלו בין הכיסאות" ולא קיבלו כל קצבה תוענק בתחילת חודש מרץ, ותכלול רטרואקטיבית את סכום הקצבאות שהיו אמורים לקבל החל מחודש אוקטובר 2007. מתוך קבוצה זו, ניצולים המקבלים הבטחת הכנסה - כלומר, הנזקקים ביותר - יקבלו את הקצבה בעוד שבועיים באמצעות הלשכה לשיקום נכים.

"צריך פחות עליהום"

חברת הכנסת עמירה דותן היא היחידה בוועדה לביקורת המדינה שהצביעה נגד הקמת ועדת החקירה הממלכתית. לטענתה, בוועדת החוקה התחילו בסדרת ישיבות על דרכי אכיפת החוקים של הכנסת, והנושא הבא שאמור היה לעלות בוועדה הוא הסיוע לניצולי השואה. "אני שבעה מוועדות חקירה, זה לא מביא לשום דבר טוב", אמרה לוואלה! חדשות. "אני רואה בהחלטה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית פופוליזם. הגעתי מהצבא וצריך להנחיל יותר ביקורת בונה ופחות עליהום"

זוהי ועדת החקירה הממלכתית השניה בהיסטוריה שקמה לאור החלטת הוועדה לביקורת המדינה. הוועדה הקודמת קמה ב- 82' בעקבות המשבר בבורסה, בראשה עמד שופט בית המשפט העליון משה בייסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully